Min dagbok

publicerat i Vardagsliv
Jag är så omotiverad till att skriva här på bloggen. De enda bilder (nästan) jag har i fotoalbumet i mobilen är på naglar och jag kan förstå att det inte alltid är kul att se eller läsa om, om man inte är intresserad av det såklart. En blogg är inte så kul om man inte slänger in lite bilder som förhöjer inlägget, så därför skriver jag väl inte så ofta här inne längre antar jag.
Jag känner inte heller att jag har något intressant att skriva om utan att man blir för privat. Jag var mer privat här förr men nu har jag blivit lite äldre i sinne och skäl och vill inte dela med mig av precis allt och mina alltra innersta tankar, även om det är intressant att läsa om för andra.

Min blogg är ju lite som en dagbok. En smidigare dagbok där man slipper skriva med penna på ett papper och skriva ut bilder och klistra in. 
Jag har ju så mycket fina minnen här i bloggen, och något jag tänker på är hur allt bara kommer försvinna nån gång. Jag menar, blogg.se kommer ju inte finnas för evigt. Borde man skriva ut hela sin blogg och göra en egen liten privat bok av det så man har allting sparat?
Jag är ju även lite traditionell och sådär så jag har ju ett riktigt fotoalbum som jag framkallar foton till lite då och då. Det känns så skönt! Men det är mest alla minnen och texter från bloggen som nån gång kommer gå förlorat. Så himla synd tycker jag.

Men nog om detta. Nu kommer jag med en smaskig nyhet som ni kan gotta er i och vara glada för att ni själva (förhoppningsvis) inte har varit med om än...
Jag har fått gråa hår!!! 25 år och i min utväxt har jag nyligen fått se ett par gråa eller typ vita hårstrån. 
Så sorgligt, men det är ju bara att acceptera som med allt annat trist med kroppen och utseendet som kommer med åldern sen.
Skatteåterbäringen har ju trillat in på kontot så jag har faktiskt bokat mig en tid hos frisör för färgning. Jag vill ljusa upp håret till min naturliga hårfärg, vilket är en kall ljusbrun eller mörkblond färg. Tror det skulle göra så att de gråa håren syns mindre, är ni med? Hoppas min teori stämmer. 


Adios! Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen