Nu kör vi igen då

publicerat i Lchf
Lchf lchf lchf. ALLA som har problem med magen, hunger, vikt, vill ändra sin livsstil m.m borde ge lchf en chans. Jag hade en period nyss då jag fuskade rätt mycket och i längden kändes det inte bra. Men det jag vet är att jag aldrig kommer gå tillbaka till kost där det är pasta/ris/vetemjöl/socker varje dag. Någon gång får jag "fuska" om jag vill, det kan jag ge mig själv. Men att gå tillbaka till maten jag åt innan lchf känns så långt borta nu. 
Jag trivs med lågkolhydratskost, man mår så bra!
Man är sällan hungrig, äter bara för att äta - inte för att det är gott. Just det är ju från person till person men jag själv lägger inte så stor vikt över vad jag ska äta till middag, bara jag får nåt i magen och blir mätt.

Det jag tillåter mig själv är en fuskdag i veckan då jag får äta precis vad jag vill. Då äter jag godis och sånt där, kanske nåt så enkelt som makaroner och korv, eller McDonalds för att festa till det. Men det är just godiset som jag känner att jag vill unna mig. Har alltid varit en gottegris liksom. Men det är ju endast en enda dag av sju. Det får jag unna mig utan att må dåligt!

Köpte den här boken häromdagen och har kollat igenom den och det finns verkligen massor med goda recept att frossa i! Har ju kört med lchf ett tag och då tryter inspirationen till att komma på nya och varierande rätter.




Kommentarer
Postat av: jane

Jag vill också gå ner i vikt. Ca 5 kilo......

2014-07-07 @ 22:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen