Fiskaren!

publicerat i Vardagsliv
Jag har gått och blivit fiskare nu, ja! Så himla kul och så fridfullt att ställa sig vid en sjö och kasta lite!
Det var precis vad vi gjorde häromdagen och den första fisken jag nånsin fått blev en......gädda! Alltså det trodde jag aldrig. Och gäddan var inte liten heller! Jättestor och den såg gammal och skruttig ut också, men det gör kanske alla gäddor?
De jag fiskade med sa alla att gädda inte är gott så den fick åka ner i sjön igen. Det fick jag såklart igen sen när jag skrev om fiskelyckan på Facebook... gädda är tydligen gott!? Inte nog med gäddan så fick jag även en annan stor fisk, en asp. Den behöll jag inte heller. Jag väntar fortfarande på en redig aborre istället.
  
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen