Ett stort steg

publicerat i Vardagsliv
Jag har tagit ett stort steg idag och ringt vårdcentralen om min extrema oro och ångest (?). Jag har så länge jag kan minnas, eller iallafall sedan jag var runt 8 år varit orolig för allting hela tiden. Mer eller mindre. Det kommer och går liksom. 
 
Några exempel:
 
•När jag vet att min bror ska åka till sin tjej i Södertälje. Då måste jag ringa honom för att se så han kommit fram och inte kört av motorvägen.
 
•Leon har svullna halsmandlar men inga andra besvär. Jag googlar det och får fram läskiga diagnoser. Måste ringa 1177. 
 
•Jag trodde jag hade någon form av cancer eftersom jag blödde extremt länge efter missfallet. Blöder fortfarande men allt är lugnt enligt läkare.
 
•När Oskar är ensam hemma med Leon måste jag ringa och kolla så inte Oskar sover för då kan Leon gå ut och klättra upp på balkongräcket och ramla ner.
 
•På kvällen när jag ska sova måste jag smsa pappa/mamma om jag inte hört något från dem under dagen. Svarar de inte tror jag det värsta.
 
Ja ni ser ju, jag behöver gå i samtalsterapi eller något för att hitta ett annat positivt sätt att tänka. Det var faktiskt sköterskan på sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle ringa VC för min egen del igår när jag ringde om Leons halsmandlar. 
 
Men nu måste jag ju fråga, vad tror ni om halsmandlarna? Kan de vara svullna utan anledning liksom? Visst låter det skumt? Jag är livrädd. Med vissa grejer kan jag låta det gå några dagar så lägger sig oron. Men jag trissar liksom upp mig själv och nu kan jag inte tänka på annat än hans jävla halsmandlar. Blir så arg på mig själv! Varför kan jag inte vara som Oskar och de flesta andra karlar. De är inte oroliga för något, de flesta kvinnor jag känner är som mig. Eller haha. Jag är ju extremt orolig men jag tycker vi tjejer är oroligare än killar över lag.

Kommentarer
Postat av: linda

Tror inte du behöver vara så orolig över halsmandlarna så länge han inte verkar ha ont. Tyra brukar ha svullna halsmandlar , men då har hon skrikit mkt o haft feber , ca 41,5.. hon har ofta mellan 41-42 grader i feber o ja har slutat oroa mig eftersom sjukvården inte kan göra något.. tyra o alva e ju väldigt ofta sjuka så här års.. ingen fara ! Deras immunförsvar byggs upp. :)

Svar: Helst skulle jag ju vilja att han fick ont så man vet att det är typ halsfluss eller så. Vill ju veta vad det är liksom! Allra helst vill jag bara att svullnaden ska försvinna.

o herregud. om Leon hade 41 graders feber skulle jag åka till akuten, haha!
Daniella Goretti

2013-09-10 @ 10:56:08
Postat av: Johanna

Tror inte det är nått farligt! Jag hade svullna halsmandlar hela tiden och värre blev det när jag fick halsfluss osv. Slutade med att jag fick operera bort dem. Men är du orolig tycker jag absolut du ska låta en läkare kolla, det kanske lugnar dig :)

Svar: Känns skönt att veta faktiskt :)
Daniella Goretti

2013-09-10 @ 14:46:05
URL: http://Jolieee.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! Tror inte heller du behöver vara orolig! Jag har haft svullna halsmandlar sedan jag var liten, har inte ont i dem eller något och när jag fått halsfluss har dem bara blivit inflammerade. Men inget jag lider av annars :)

Svar: Känns lite bättre nu, haha. Då kan de alltså va svullna utan att det gör något :)
Daniella Goretti

2013-09-10 @ 15:13:31
Postat av: linda

Haha men har hon 41,5 en gång i månaden så blir man van :) hon har ju dåligt immunförsvar pga astman så detta e ju inget ovanligt.. julaftonslvällen hade hon 42 , de va lite värre.. men Leon mår bara fin fint :)

2013-09-11 @ 06:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen