Älskar det

publicerat i Nagelterapeut-utbildning
De senaste två dagarna har varit de roligaste på väldigt länge. Tiden har bara svept förbi och helt plötsligt var det dags att gå hem.

Men jag har så mycket funderingar...
Starta eget. Jobba hemma. Hyra bord på salong. Hur gör man allt? Jag kan ju ingenting om ekonomi/bokföring/moms osv och det är ju en himla fördel om man är kunnig. Eller är det ganska enkelt att starta enskild firma? 
Tankarna bara snurrar runt i huvudet på mig.

Igår lärde vi oss alla moment i en vanlig manikyr + hand/arm-massage, och idag har vi arbetat med gellack för första gången. Tyvärr ingår det inte i startkitet vi fått men det är något jag definitivt kommer köpa in och arbeta med. 

Idag har Emma varit här och fått manikyr och massage, något som är underskattat. "Måla naglarna kan man lika gärna göra hemma" har jag tänkt. Men det blir så mycket snyggare när någon som verkligen kan få till det bra gör det + att man får en gudomligt skön massage på det. 

Nästa vecka får vi uv-lampa och ska även lära oss lägga förstärkning. Det kommer bli kul!
Så denna vecka övar jag manikyr hemma och nästa vecka och framåt blir det förstärkning för de som är sugna. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen