5 veckor med lchf

publicerat i Lchf
Nu har det gått 5 väldigt långa veckor med lchf. Jag har lite mer än hälften kvar att gå ner tills jag når min målvikt. Sen får vi ju se om jag är nöjd då eller om jag blir nöjd med min kropp redan innan.
 
Min startvikt var 80,3 kg och i måndags vägde jag 74,5.
Första veckan rasade jag i vikt och gick ner typ 4 kg, och resten av veckorna har varit väldigt sega faktiskt. Har bara gått ner 0,5-1 kg i veckan. Kanske kan bero på att jag fuskat med träning och ätit en hel del mörk choklad. Och så hade jag ju den där fuskhelgen då jag åt godis och chips men det ska jag ju inte göra mer på ett tag.
 
Grejen är att Katrin skriver i sin bok (som jag slaviskt följer) att det är Ok att äta choklad ibland, men jag har nog överdrivit det där lite. Jag har ändå hållit mig inom ramarna för hur många kolhydrater man får äta per dag. Eller ja, förutom igår för då fick jag något ryck och åt upp chokladen jag hade kvar.
Nu har jag bestämt mig för att jag inte ska köpa hem choklad mer på ett tag, det är nästan lite "allt eller inget" för mig. Har jag det inte hemma så vill jag inte springa och köpa bara för att ta en ruta choklad liksom. Då vill jag hellre äta hela chokladkakan och det är ju helt onödigt om det inte är för att belöna mig själv om ett år eller nåt.
 
Så ja, ca 6 kg har jag gått ner i vikt än så länge. Och jag är förvånad över måtten faktiskt. Jag har inte alls minskat i mått som jag trodde jag skulle göra, då har jag gått ner mer i vikt än i mått om man säger så. Det händer inte mycket på den fronten, men 6 kg verkar göra skillnad för jag ser ju att det har hänt något om man tittar på bilderna.
 
Här har vi då en bild från när jag startade, och en bild från i måndags.
 
 

Kommentarer
Postat av: nea

Det är ju as grymt jobbat på bara 6 vexkor! Keep up the good work!

2013-09-10 @ 22:01:20
URL: http://frokennea.blogg.se
Postat av: Johanna

Man ser stor skillnad, härligt:) kul att hittat nått som funkar :)

2013-09-11 @ 07:15:35
URL: http://Jolieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen