Min oro

publicerat i Vardagsliv
Ni kanske minns att jag för ett tag sedan berättade att jag lider av en extrem oro hela tiden för typ allting?

I måndags var jag på vårdcentralen hos en läkare som nästan direkt kunde säga vad jag led av exakt och vad jag kan göra åt det. 
Själva oron kan man inte få bort, men man kan dämpa den och lära sig hantera den. Bland annat då genom KBT som jag ska gå. 

Det känna himla skönt att veta att man kan få hjälp, för den oron som jag har förstör lite av mitt liv och även för närstående såklart. Jag är väldigt glad att jag vågade kontakta vårdcentralen. Jag har dragit mig för det väldigt länge, vet inte varför egentligen.

Jag har även köpt en bok som blir min kommande kvällsläsning, det känns som att den passar mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen