Lchf igen!

publicerat i Vardagsliv

Nu är jag trött på min fläskiga kropp, och jag är redo för lchf igen.
Ni kanske minns att jag började med det innan jag blev gravid och fick missfall. Nu har det gått en tid och jag mår inte längre illa av att tänka på ägg och fet mat och broccoli.

Jag fick ett ryck igår och bestämde mig för att jag skulle promenera till mataffären idag för vi skulle ju ändå handla där och så. Det är 4,5 km dit, jag mätte med appen runkeeper. Blev faktiskt besviken för jag trodde det var längre och 4,5 km låter ju inte alls långt. Skoskav fick jag också så jag har nu laddat upp med skoskavsplåster. Nackdelen för mig med promenader är ju att det är så förbannat tråkigt. Löpning, promenader, cykling. Finns ju inget tråkigare. Men det får man väl ta. Lyssnar ju på mina poddar och då går tiden fortare.
Mitt mål är att promenera 3-4 dagar i veckan och jag startar med promenader den här veckan och med lchf startar jag nästa måndag!

Faktiskt så hade jag inte bestämt mig för lchf igen förrän jag hittade Katrins bok på city gross idag. Extrapris och allt.

Som mål har jag bestämt mig för att gå ner till 65 kg. Det är ca 14 kg jag behöver gå ner. Det hoppas jag att jag har gått ner till runt jul nån gång.

Och så hoppas jag nu att jag kan hålla detta och inte bara skita i det när det blir jobbigt, för det kommer det ju att bli.
Jag lurar mig själv och försöker övertala mig själv att det inte gör något att äta den där godispåsen osv... Men det är ju helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen