Att somna kan vara hemskt

publicerat i Vardagsliv

God morgon!

Igår hände en hemsk sak när jag skulle sova. Det händer inte ofta, men ibland. Ni kanske har varit med om det själva.

Man håller på att somna, helt plötsligt är hjärnan vaken men kroppen sover. Man försöker röra på sig och prata eller skrika men det går bara inte. När jag får sådär så brukar jag börja andas jättefort för att Oskar ska höra mig och väcka mig, men jag tror inte det hörs. Jag liksom kämpar och kämpar men det syns eller hörs ingenting.

Det hände flera gånger eftersom jag var så himla trött, jag liksom slumrade till och när jag kände att det började så väckte jag mig själv. Men jag vågade ju verkligen inte somna på riktigt eftersom jag var så rädd att det skulle hända igen, och det är så himla obehagligt. Vill verkligen inte vara med om det, men tyvärr är det ju inte något jag själv kan styra.

Idag är det strålande sol! Jag måste ta mig ut nånstans med Leon. Mamma och pappa kanske.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch! Det där har hänt mig också en gång. Hemskt! Sömnparalys heter det, googla om du vill veta mer!

Svar: Ja sömnparalys heter det! Har läst om det. Tur att det inte händer mig ofta, några gånger om året bara. Vissa får det ju flera gånger i veckan. Hemskt!
Daniella Goretti

2013-07-11 @ 17:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen