Kalas

publicerat i Vardagsliv
Idag har vi firat 3 födelsedagsbarn ute hos mamma och pappa. Min bror Alex, kusin Paulina och farmor. Det är så himla trevligt att samla alla och bara umgås och prata och babbla och skvallra och ja, bara umgås helt enkelt.

Men att fira födelsedagar innebär mat jag inte själv kan kontrollera (innehållet alltså, i typ såser osv) och goda efterrätter. Jag avstod givetvis efterätterna men det var så himla svårt. Man blev så sugen på kladdkaka och citronkaka och jag vet inte vad mer för gott det var. Svårt! Man måste verkligen vara stark, och det låter ju kanske lite töntigt när jag skriver så men så är det. Jag löste iallafall sås-problemet med att ta med egen sås som jag vet vad den innehåller. 

Och kaffe med vanlig mjölk förresten, fy fasen! Kommer ta ett tag innan jag eventuellt vänjer mig vid det. För jag har alltid grädde i mitt kaffe hemma, och innan Lchf hade jag iallafall mjölk och socker så kaffet blir lite sött. När man dricker kaffe hos andra har de ju oftast mjölk och inte så ofta grädde hemma har jag märkt. 

 
Mina älskade föräldrar ♥
 
Jag vet inte hur många gånger han rev ut posten för att sedan lägga i den igen och återigen ta upp den... 


Nu blev det inga bilder på resten av släkten, för jag glömde visst bort att jag hade med mig kameran idag.
 
Ha en bra lördagskväll!
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Vilka fina kläder lill killen har på sig :)

Svar: haha tycker du!? Jag valde dem idag för jag visste att han skulle hoppa i vattenpölar och skita ner sig. Inte hans finaste kläder direkt, men tack =)
Daniella Goretti

2013-08-10 @ 22:52:55
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Postat av: Ellinor

Här får du alltid fet sås utan mjöl och grädde till kaffet ;)

Svar: det är bra det! ;)
Daniella Goretti

2013-08-11 @ 06:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen