En lista om mig

publicerat i Vardagsliv
Låt som när du är ledsen sörjer till?
Jag har ingen speciell låt jag sörjer tlll faktiskt. Om man är ledsen vill man ju inte bli ännu deppigare med en deppig låt? Eller ska man lyssna på en glad låt när man sörjer. Fattar ej. 
 
Beroende av?
Catch mini eucalyptus. Jaaaa jag vet att ni trodde jag hade slutat snusa, men jag har lovat mig själv att sluta om jag blir gravid igen.
 
Vad behöver du mest just nu?
Eeeh, låt mig tänka. Ett jobb.
 
Vad tror folk om dig?
Jag vet inte... kanske att jag är dryg och kaxig, ingen aning? Jag tror iallafall att jag framstår på ett annorlunda sätt i bloggen för er som inte känner mig, än vad jag är i verkligheten. De som känner mig tycker ju att jag är mig själv här. Ni som inte känner mig, vad tror ni om mig? Kul att veta!
 
Vad får du oftast komplimanger för?
Utseendemässigt så får jag och har alltid fått komplimanger för mina ögon. Och ögonbryn.
 
Brukar du skratta för dig själv?
Ja, mest när jag och min kusin Paulina skriver roliga sms till varandra och låtsas vara Skorpan och Jonatan från Bröderna Lejonhjärta.
 
Vad står det i det senast inkomna sms?
Det står: Ringer dig efter jobbet istället :) - från Paulina. Intressant va.
 
Nästa mål i ditt liv?
Jaa... har inga direkta mål. Men jag satsar ju för fullt på att få ett jobb, och ett mål jag jobbar på just nu är ju att bli av med en del fett.
 
Hur svarar du i mobilen?
Om det är någon jag känner så svarar jag något personligt eller kul. Eller ja kul, det beror på om man tycker "Hej det är Britta" är roligt.
 
Vem ringde dig senast?
Min moder
 
Antal timmar sömn inatt?
Hmm... kanske somnade vid 23.. vaknade halv 7. 
 
Vad ser du om du tittar mitt framför dig?
Oskar som sitter vid sin dator och dricker bira och spelar fotbollspel. Kul fredag! Men vi ska se film snart.
 
Brukar du komma i tid?
Herregud ja! Alltid i tid. Ogillar verkligen när personer inte kan hålla tider. Därför är jag själv alltid 5-10 minuter tidig. 
 
När mår du bra?
När jag ser att Leon är glad och har roligt. Ska bli så himla roligt på söndag att se hans ansikte lysa upp när han öppnar sina födelsedagspresenter och får jättegood hemmabakad tårta. 
Jag mår även bra när jag fått stilla shoppingnerverna. För en stund. Sen måste jag shoppa något nytt. Borde jag söka hjälp?
 
Hur känner du dig nu?
Trött. Har ont i huvudet.
 
Vanligaste färg på dina kläder?
Har mycket olika färger på mina kläder så har ingen färg som dominerar garderoben.
 
Var du aktiv i skolan?
På idrotten? Svar nej. På lektoner? Absolut, har alltid haft det lätt för mig i skolan förutom när det gäller redovisningar osv och tala inför grupp. Hatade att ha alla blickar mot mig, men så blir det kanske när man inte känner sig trygg med personerna runt omkring sig. Det var ingen bra klass jag hade på gymnasiet förutom den lilla grupp brudar jag umgicks med jämt där. Och så minns jag att många alltid påpekade att jag blev röd i ansiktet. Eh ja, jag veeet och det blir ännu värre när ni påpekar det.
 
Favoritdryck på morgonen?
Först iskallt vatten för att skölja strupen, sedan en kopp kaffe med grädde. Mums!
 
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Om jag ska upp tidigt och jobba så vill jag lägga mig runt 21, annars 23 eller nåt sånt.
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Man vill ju göra det, och man kan ju absolut bli attraherad vid första ögonkastet men inte bli kär. Man känner ju inte ens personen då. 
 
Är du blyg?
Jag är ganska blyg i grupp med folk jag inte känner. Jag är inte den som gapar och ståhejar, men jag kan ju ändå föra en konversation men är inte den som tar första steget om det är personer som tar större plats i gruppen så att säga. Men jag tar gärna mycket plats, om jag får tillfälle. 
 
Är du bortskämd?
Till viss del. Jag har fått kämpa men ändå haft det bra. Så det beror på vad man jämför med.
 
Nu vill jag se era svar: Ellie , Joanna , Linnea , Nathalie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen