Vikten

publicerat i Träning

Jag är inte en sådan person som inte kan prata om sin vikt så jag ska berätta för er hur det går för mig och min viktminskning.

När jag startade min 'kamp' så vägde jag 81,4 kg. Idag väger jag 75,2 kg och mitt delmål är 75 kg. Inte långt kvar till delmålet alltså!!
Min målvikt är 70 kg men går jag ner mer är det bara en bonus. Men mindre än 65 kg vill jag inte väga, då ser jag bara sjuk ut. 70 kg är även den högsta gränsen för normalvikt för min längd så jag nöjer mig med det.

Det har gått segare nu de senaste veckorna men det är kanske för att jag har unnat mig en chokladkaka eller två. Jag har alltså ätit en godispåse och 2 chokladkakor under dessa veckor. Förut åt jag detta under en helg, så lite stolt är jag! Jag kan väl erkänna att jag smakade lite av Leons tårtor när han fyllde år och åt en kaka men jag tog iallafall ingen egen portion.

Kämpa, kämpa!


Kommentarer
Postat av: jossan

Vad duktig du är :-) Du ser ut att väga högst 65 kilo. Men antar att du är ganska lång. Kom ihåg att kroppen återhämtar sig i två år efter en graviditet, det är vad min barnmorska sa. Själv gick ja upp 21 kilo och har gått ner ca 27 nu efter. Vägde 95 som mest. Jag kör på långa promenader o att äta få gånger. Det är det enda som håller mina kilo borta. Jag måste jämt tänka på vad jag äter eftersom jag går upp i vikt bara av att titta på en kaka. Du är iallafall Jättefin.

Kram
jossan

Svar: Tack så mycket, Jossan!
Jag är 168 cm lång, så så himla lång är jag inte tycker jag. Oj, 2 år. Jag har hört annorlunda. Jag gick upp till 89 kg under graviditeten och gick ner tio direkt efter när han var ute.
Haha, jag är likadan. Fast jag behöver bara tänka på en kaka så går jag upp 5 kg.
Daniella Goretti

2012-09-13 @ 21:29:40
Postat av: mamma

Vad duktig du är..Tänk om jag kunde vara lika duktig

2012-09-14 @ 07:18:39
Postat av: johanna a

men åh, vad duktig du är daniella. vad kul :)

2012-09-15 @ 13:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen