Sovloft

publicerat i Vardagsliv

Vi bor ju i en tvåa på 77 kvadrat, en insatslägenhet och vi har absolut inte råd att flytta men det skulle vara behövligt. Leon behöver verkligen ett eget rum, ett rum att ha alla sina leksaker i och framför allt ett eget rum för att lära sig sova själv. Det tär väldigt mycket på alla att dela rum. Vi väcks och störs och så är det jobbigt att ha alla hans leksaker i sovrummet.

Jag kom därför på den briljanta idén att bygga ett sovloft i vardagsrummet till mig och oskar. Leon får ta sovrummet. Vi har ju en sekelskiftslägenhet så det är väldigt högt i tak och det skulle nog göra sig perfekt med en säng i taket. Man får ju göra det bästa av situationen och som det är nu kommer vi inte kunna flytta på några år.

Om vi ska spara pengar till kontantinsats, 15% av priset på lägenhet, så tar ju det väldigt lång tid och så länge funkar det inte att dela rum.

Nu undrar jag om ni vet någon eller känner någon som kanske kan skissa upp nåt förslag och bygga detta loft jag drömmer om? Om man inte får tag på någon via kontakter, hur går man tillväga då?


Kommentarer
Postat av: far

hej.köp en tvåvåningssäng på ikea.en ligger uppe och
en nere perfekt.tar 20 minuter att montera ihop.

Svar: hahaha, aldrig!
Daniella Goretti

2012-11-03 @ 09:11:01
Postat av: Nea

Det måste ju finnas färdiga lösningar att hitta?I övrigt tycker jag att det är en bra idé, vi bor ju också trångt och sover i en sovalkov medan Liv lever lyxigt och har eget rum.

2012-11-03 @ 16:08:03
URL: http://frokennea.blogg.se
Postat av: Anonym

Hyreslägenhet?

Svar: Nej det vill vi inte, men som en sista utväg kanske
Daniella Goretti

2012-11-04 @ 00:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen