att föda barn

publicerat i Vardagsliv




Jag är så himla sugen på en till bebis, ett till barn. Finns det någon mer som blir det efter att se dessa videoklipp eller blir ni bara äcklade? Jag tycker det är så fascinerande att en sådan varelse kan växa inuti en kvinnas kropp och utvecklas på 9 månader. Helt sjukt egentligen! Att de små liven sedan ska växa och bli vuxna människor?! 
Jag låg alltså och youtube'ade "giving birth" igår kväll och kunde inte somna efter det. Jag önskar att Oskar snart inser att ett till barn skulle vara underbart.

Kommentarer
Postat av: Daniella

fast lite äcklad blir jag av hur ovarsamt hon torkar av barnet i första klippet?

2012-11-14 @ 21:23:09
URL: http://daniellagoretti.blogg.se
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

varför lades inte barnet i första videon upp på mammans bröst direkt? Verkade ju inte vara något allvarligt så dom var tvungna att rusa iväg med honom, dom bara torkade av han ju? Fast iof så minns jag att barnmorskorna som förlöste mig frågade mig innan om jag ville ha upp Tuva på bröstet, så den där mamman kanske inte ville det då av nån anledning? :s

Coolt att den andra födde i bilen, det hade kunna hänt mig också om inte sambon övertalade mig att vi var tvungna att åka in :P Jag hade gärna väntat lite längre men tur vi inte gjorde det eftersom hon var ute 40 minuter efter vi kommit till förlossningen :P

Svar: det går kanske inte till så i alla länder, men ändå. verkar lite konstigt. det borde alla mödrar vilja, först upp på bröstet en liten stund, sen kanske de kan torka av och mäta och allting när man fått hålla lite..
Daniella Goretti

2012-11-14 @ 22:00:15
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Postat av: jossan

Åh vad sugen jag blir på en till! Håller på med att mjuka upp min sambo med. Vill ha fyra barn o två år mellan de första så verkstan måste ju starta nu ;-) Lillgrabben blev ett förra månaden. Ville ha en till bebis redan två månader efter förlossningen. Längtar till det är vår tur igen. Er son är så fin! Kram från jossan

Svar: Jaaa visst blir man! Vad har du för taktik? Haha... Grattis på ettårsdagen lillgrabben! Så fort det går. Jag ville faktiskt också ha typ direkt efter förlossningen, sen klingade suget av lite men nu är det tillbaka igen.

Tack ska du ha Jossan, du verkar så go och snäll du :)
Daniella Goretti

2012-11-14 @ 22:19:44
Postat av: Joanna - Mamma till Willem och bebis i magen

Hahah jag vågar inte ens klicka på play, blä ;)

Svar: Haha, är du så känslig? ;)
Daniella Goretti

2012-11-14 @ 22:23:10
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Postat av: Linda G

jaaa, man blir sugen, det har ja varit lkänge. tror inte vi väntar så jättelänge till. E lagom med max 3 år mellan tycker ja :)

Svar: det spelar ingen roll hur lång tid det går emellan, bara det blir en till. dock inte 10 år, känns lite mycket.
Daniella Goretti

2012-11-14 @ 23:14:48
Postat av: Anonym

Åh fy, jag kräktes nästan på första videon, vågar inte se den andra haha! Jag vet ju inte känslan att få ge naturlig födsel, bara hur det känns att plågas 4 dagar med igångsättningar osv för att sedan bli akut snittad! Jag kan tänka mig att efter ungefär 1,5 år att man blir sugen på nästa barn om man vill ha fler så att säga. Just nu vill jag inte ha fler, men fler det ska vi ha, men vill helst att Theo ska få bli blöjfri först bland annat och det är ju ett tag kvar, men sen är det ju 8 mån mellan lelle och tette så du ligger ju lite före ;)

Svar: Men den andra är mildare än den första så den vågar du se! Ja vi får väl se senare om vi håller någorlunda jämna steg med barnafödandet ;)!
Daniella Goretti

2012-11-15 @ 06:39:20
URL: http://lillemansmor.blogg.se
Postat av: Linda

Ja precis.jag tänker mest att det ar lätt att bli bekväm om ändra barnet hinner bli Blöjfritt men ändå att det kan va smidigt att skaffa syskon när man ändå ar igång. Sen har ju syskon olika hjälp av varandra beroende på ålder så beror ju lite på hur man ser på det också:-)

2012-11-15 @ 07:22:43
Postat av: Alex

Kul att man sitter o äter o sen ska gå in på din blogg o dethär kommer upp (Y)

2012-11-15 @ 14:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen