vatten

publicerat i Leon

Leon får ju enbart vatten till sina måltider, men det dricker han knappt. Det har ju gått så pass lång tid att jag tycker att han ska ha vant sig nu, helt enkelt men nae... Vi började ju med att ge vatten i thailand. Jag har testat med hans vanliga flaska, pipmugg, en annan flaska han inte känner igen. Men det går inte. Han spottar ut vattnet som om det vore pesten.

Idag smaksatte jag det med lite citron och då blev det iallafall lite mer intressant. Nån som har nåt bra tips att bidra med?

Jag har för mig att våran BVC-sköterska en gång sagt att de får i sig tillräckligt med vätska i maten de får, men ändå. Jag vill att han ska lära sig att dricka till maten.


Kommentarer
Postat av: Linda

om de bara äter mat måste de få i sig vatten men ersättning/amning ska täcka va ja förstått men beror ju på hur man byter ut målen :)

2012-03-23 @ 14:06:50
Postat av: Anonym

Vad jag vet så behöver dom dricka vatten när dom äter mat ???

2012-03-23 @ 15:16:52
Postat av: Daniella

okej och vem är du då ???

2012-03-23 @ 15:45:16
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/
Postat av: Hanna

Min son var likadan men jag gav honom vatten ur ett vanilg glas och det gick bättre! De lär sig jätte fort å dricka ur ett glas fast de är ganska små!



För mig funkade det oxå att ge vatten mellan måltiderna!

2012-03-23 @ 18:19:28
Postat av: DANIELLA

Tack Hanna, jag ska testa glas lite mer i fortsättningen. Vi har testat innan men 98 % hamnar utanför :P

2012-03-23 @ 18:22:04
Postat av: Ellinor

Men om pågen gillar vatten med lite citron i så ge honom det då :P?

2012-03-23 @ 21:52:18
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen