olycka

publicerat i Leon
Något hemskt kunde ha hänt idag. Bara för att jag inte hade tillräckligt med uppsyn över Leon.
 
Som jag skrivit tidigare så gråter han så fort jag går iväg eller bara går ifrån honom några meter. Idag satt vi i vardagsrummet och lekte och då kröp han in i sovrummet. Jag lät bli att följa med för jag blev ganska glad över att han vill krypa iväg utan mig.
 
Han kröp då uppenbarligen fram till spegeln vi har står där som jag antog stod stadigt. Man ska visst aldrig anta saker utan att vara säker för rätt som det är hör jag världens duns och kras och Leon gallskriker. Här tänkte jag det värsta tänkbara. Han ligger där med glas i hela kroppen, eller något.
Jag är iallafall där på en sekund och då sitter han med spegeln över benen och jag lyfter upp honom direkt. Usch, jag skakar i hela kroppen och det droppar blod från hans finger. Jag ger honom nappen och det blir genast bättre, men han är fortfarande lite ledsen och säkert lite chockad också.
 
Jag torkar av fingret med vatten och tittar på skadan. Som väldigt tur är så är det bara en liten rispa i nagelbandet som med mycket otur kunde varit mycket värre! Jag sätter iallafall då på ett litet plåster och ger Leon ett kex för att han ska vara stilla med fingret.
 
Till råga på allt så har Leon även ätit upp plåstret. Får se om han bajsar ut det ikväll =)
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men guuuuuud ! Du tycker inte att du behöver hålla bättre koll?

Svar: Jo om du läser vad jag skrivit så tycker jag det
Daniella Goretti

2012-07-17 @ 16:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen