tjej och killkläder. vad är det?

publicerat i Leon

Visst är den här overallen jättefin??? Om jag hade en flicka så hade jag inte tvekat överhuvudtaget, hade liksom köpt den direkt. Egentligen ska det ju inte spela någon roll vad man sätter på barn för kläder, men varför känns det inte rätt att klä Leon i den då för, då? Det känns som att det är lättare att klä en flicka i pojkiga kläder än en kille i flickiga. Mer rätt liksom. En tjej kan man sätta på en superman-pyjamas men det känns väldigt fel att sätta på en kille Hellokitty-pyjamas. Varför är det så?

Just denna overall är från H&M och jag är helt kär i den. Den är ju grå i basen och det sänker ju flickigheten en aning, men att det är blommor på gör fort att den blir tjejig. Hade det varit rosa eller lila prickar på hade det varit en helt annan sak.


Jag förstår inte. Ska jag köpa den till Leon eller? JAG tycker ju den är fin, men jag kan ju inte sätta på Leon alla kläder jag tycker är fina, för då blir det mycket klänningar, tunikor, strumpbyxor och gulligull.

Kommentarer
Postat av: Linn

Fast, så länge kläderna inte skadar Leon så tycker jag att han kan ha på sig precis Vad som helst! Man ska inte bry sig om vad andra tycker, dessutom är han ju ett barn och kläder i småstorlekar är barnkläder som alltså passar på barn ;)

2012-01-06 @ 08:54:32
Postat av: Daniella

Men det känns ju liksom inte rätt att sätta på honom en tröja med spets och kaniner med rosetter.. Även om tröjan är fin

2012-01-06 @ 09:01:17
Postat av: Anonym

Jag tycker också det känns fel , jag tyckte overallen var skitfin, skulle vilja ha en själv, men jag skulle nog inte sätta på min son den faktiskt, vet inte varför det är så , men det ligger väl bara i våran natur att inte klä killar i tjejiga kläder, för det är ju en feminin overall, de kan man inte säga annat om.

2012-01-06 @ 11:33:28
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen