handla

publicerat i Vardagsliv

Klockan är åtta och jag är färdig för storhandling och en dag i herstaberg. Leon sover så jag väntar bara på att han ska vakna och på att pappa ska ringa för det är han som ska hämta mig och skjutsa mig till affären.

På tal om något helt annat så undrar jag vad ni tänker om välling och/eller modermjölkersättning.. Ska ju handla mjölkersättning 2:an idag eftersom Leon nu är 6 månader. När kommer välling in i bilden? Vet att vissa börjar helt med välling och ersätter den istället för ersättningen. Om han dricker ersättning, tycker jag det kanske är onödigt att slänga in välling? Ser ingen anledning till det. Eller vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

beror nog på hur ofta han äter ersättning.. välling ska man helst bara ge morgon och kväll då man bara ska "ersätta" 2 mål om dagen med det.. när vi började med välling så gav vi det innan läggdags vid 6 månader. Och fortsatte med ersättning som morgonmål och ett middagsmål. Förutom det så åt dom mat och gröt de andra målen! Vid åtta månader tog vi bort ersättning och gav välling morgon och kväll, ett grötmål vid 10 och mat vid lunch och middagstid. :) Hoppas du blev något klokare ialf =)

2012-02-27 @ 08:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen