en fråga

publicerat i Vardagsliv
Jag funderar på en sak. Alla tänker ju olika och har olika åsikter om detta, antar jag. Vart går gränsen för er, hur sjukt får ditt barn bli innan ni bestämmer er för att resa/inte resa?

Resan till Thailand har varit bestämd i över ett års tid nu, och vi har längtat och längtat. Läkarvården i Thailand är allmänhet lika bra som i Sverige, så vård finns det om det skulle behövas. Leon är ju som sagt hostig och lite snuvig, inte mer än så *peppar peppar*. Jag ber innerligt för att han inte blir värre tills på lördag!

Fortsätter han att vara hostig och snuvig kommer vi att åka, och vi kommer nog åka oavsett hur sjuk han blir. Låter ju lite egoistiskt, men nu menar jag ju inte om han blir superdundersjuk och får lunginflammation och såna grejer. Men om han blir så sjuk att man kan sköta honom som man sköter honom hemma så tycker iallafall jag att det är okej att resa.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: nea

Jag tycker inte hosta och förkylning räknas som att vara sjuk om det gäller en vuxen. Jag personligen skulle inte strunta i att åka om liv hosta lite och var snuvig. Men skulle hon verka slö och allmänt sjuk skulle jag rådfråga bvc. Jag har däremot inte så stor tilltro till vården i Thailand. Men som sagt, kan ju vara värt att prata med bvc, dom kanske har goda råd. Men han borde ju bli frisk om ni är hemma och tar det lugnt ett par dagar.

2012-02-08 @ 00:04:16
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: PAPPA

god morgon.kanske bäst du stannar hemma med leon,oscar kan ju fotta lite med din nya kamera och berätta vad dom gjorde.

2012-02-08 @ 07:59:58
Postat av: Ellinor

haha spugg du är så elak mot henne! Min personliga åsikt är ju att jag inte ens skulle åka utomlands 2 veckor om mitt barn var så liten som Leon är, så redan där är vi ju oense :P Och jag skulle nog rådfråga BVC som Nea skrev och jag skulle absolut inte åka om hostan eller snuvan blev värre eller inte gick över på en vecka, för det borde en vanlig förkylning göra, och pågår den längre så kan det vara risk att det är något annat skit som irriterar hans kropp. Och jag skulle inte heller lita på Thailands vård 100% som jag skulle lita på den Svenska, och tänk på att i Thailand så finns det mycket mer "faror", vattnet, klimatet, värmen osv osv, som kan göra honom sjukare. Nu blev ju allt jag skrev väldigt negativt, men jag antar att det bara är så jag känner. Eftersom jag vet vem du är och känt dig i hundra år så vet jag ju att du kommer åka ändå oavsett vad några skriver så jag önskar er en säker, frisk, hälsosam och underbar resa! <3

2012-02-08 @ 09:08:48
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror man kan nojja hur mkt som helst men nånstans grundar det sig ju i att man gör vad som helst för att skydda sitt barn. Man är ju jätterädd att ngt ska hända och det förstår man verkligen när man blir förälder. Förstår att det skulle va sjukt surt att avboka resan, även om jag inte skulle riskera mitt barns hälsa ändå. Förhoppningsvis hinner han bli bättre till lördag och rådgör annars igen med bvc och 1177. Jag vet att när jag va sjuk och flög var trycket oerhört obehagligt så tårarna bara sprutade. Antar att de små e ännu känsligare men e säkert många som reser med förkylning och så. Dock e ju resan till Thailand ganska lång och jag håller med om att jag inte skulle lita till 100 procent på sjukbvården. Inte när det inte ens funkar som det ska i trygga lilla Sverige :P Håller tummarna för att han hinner bli frisk :D

2012-02-08 @ 13:41:23
Postat av: Anna Thomsson

Hejsan! Kunde inte kommentera på de andra inläggen om du undrar varför min kommentar hamnade så långt ner på bloggen (beror kanske på att du bloggat från mobilen?)



Jag smörjde in magen med Weledas havandeskapsolja i början av graviditeten, till typ v 25. Men sen struntade jag i den. Bristningar kommer gärna ändå... Men oljan var helt underbar! Jag fick bristningar på höften.



Vilken gullunge som badar i hinken haha ♥ Kramar!

2012-02-08 @ 22:34:33
URL: http://annathomsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen