Säkerheten först

publicerat i Vardagsliv

Enda sedan olyckan på cykeln då jag fick åka ambulans för ca 2 år sedan så har jag sagt till mig själv att jag ska köpa en hjälm, men jag har varit alldeles för fåfäng för det.
Idag tog vi tag i saken och köpte en hjälm som både Oskar och jag kan ha, samt en liten hjälm till Leon och en cykelstol. Så kul han kommer tycka det är att cykla! Oskar vägrar att ha hjälm, men jag hoppas att jag kan övertala honom tids nog. Får se hur det går.

Alltså, tillbaks till det där med att man är så jävla ful i hjälm, men ingen är snygg i den heller? Man tänker bättre när man blir förälder, nu är det ju inte bara jag själv som dör eller får hjärnskador (om jag slår i huvudet utan hjälm), Leon förlorar då även en mamma och den risken vill jag minska.

Jag tycker att alla som bär hjälm är så jävla tuffa och grymma, jag ser upp till er, och alla som inte bär hjälm "för att det är fult osv" är väldigt dumma och tröga, ni sjunker till och med i mina ögon. Varför ska det vara självklart att ens barn ska ha hjälm men inte en själv? Vaaa?! Ge mig ett bra svar.

Tänk så man själv kan förändras. Ut och köp en hjälm nu, vi ska förändra synen på hjälmbärandet! Man får tänka på sig själv i det här läget, inte på hur alla andra ser på en. Jag tycker det borde vara lag på att använda hjälm. Även på en cykel kan man komma upp i hastigheter då man kan fara riktigt illa om man krockar eller ramlar eller vad som helst.
Oskar säger att han bara har ramlat 2 gånger på cykel. Jaha? Man kan ha ramlat 0 gånger och bli påkörd 1 gång och dö!

Förstår ni mig eller? Jag tycker att jag är grym nu som ens vågar visa mig i hjälm och skita i alla andra.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej på din blogg! Håller fullständigt med dig! Cykelhjälmslagen skulle ju ha omfattat alla vuxna också. Cykelhjökm var nog det första jag skaffade till man just när vi träffats. Vem vill att ens älskade ska skada huvudet liksom?

2012-09-01 @ 23:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen