Jag fick en kommentar

publicerat i Vardagsliv
Jag fick en kommentar igår från en Anonym person. Jag har väldigt svårt att ta anonyma kommentarer seriöst. Är det någon jag känner som dummar sig? Är det verkligen någon som vill veta saker om mig, och varför? tänker jag osv.
 
Anonym om Jobb
"Hej daniella. läser din blogg och tycker du verkar vara en toppentjej. är såklart lite nyfiken på var du jobbar o hur ser planerna ut när det gäller bebis nummer 2? Eller ni kanske är nöjda med en liten goding? Hur ser planerna ut, vill ni skaffa hus o isåfall var är tanken. Blir ju nyfiken på att veta mer som läsare :-):-) Hoppas det går bra med mössorna, funderar på att köpa någon till min lilla son på 10 månader. Tack för en toppenblogg. Kram"
 

Men, jag får väl ta denna kommentar seriöst ändå, och du som skrev kommentaren kanske kan berätta vem du är? Namn, ålder, bor osv. Men ett namn räcker om du inte vill skriva ut allt.
 
Mitt svar lyder då:
 
Hej!
Tack för din snälla kommentar. Självklart är jag en toppentjej men jag har även mina fel och brister som alla andra, hehe. Jag tror inte jag vill säga vart jag jobbar, men det är ingen större hemlighet heller så om du går bak i arkivet lite så får du reda på det ändå.
Bebis nr 2 får vänta. Jag vill absolut ha en till bebis, och om jag fick bestämma så skulle den komma till sommaren, men min sambo är inte lika förtjust i ett nytt litet liv just nu (eller någonsin mer?), tyvärr. Jag är faktiskt himla ledsen för det. Självklart ska väl Leon få ett syskon! Jag vill uppleva graviditeten, förlossningen och spädbarnstiden igen ju. Jag tror även att jag kommer vara mer fridfull och inte så orolig hela tiden med andra barnet. Nu vet jag ju hur det är och vi har ju även andningslarmet som räddade mig ur orosgropen. Jag ångrar verkligen att vi inte hade ett sånt larm från första början.
Planerna om hus och större boende har vi lagt på hyllan. Just nu har vi inte råd med varken hus eller större lägenhet, men jag hoppas att vi kan börja spara riktigt ordentligt nu när jag börjar jobba så vi får råd med en kontantinsats. Drömmen vore ju att bo i ett fint hus på landet men då tillkommer det massor mer kostnader som jag inte tror att vi har råd med. Förstår faktiskt inte heller hur andra har råd? Man bör ha 2 bilar, man betalar vattenförbrukningen själv, osv. Vi kommer nog börja med att köpa en ny lägenhet, helst 4 rum och kök, centralt.
Du är välkommen att köpa en mössa eller två :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej Daniella :-) Josefin heter jag, bor också i Norrköping men lite utanför. Mitt namn råkade försvinna när jag skrev igår. Jag halkade in på din blogg av en slump förra hösten o nu läser jag varje dag. Tycker att det är skönt att läsa en blogg som känns så ärlig. Många andras bloggar får mammalivet att verka så enkelt. Men du berättar verkligen hur du tar dig igenom alla utvecklingsfaser. Spännande eftersom min son är två månader yngre så många av dina inlägg har hjälpt mig då jag varit bekymrad eller undrat över något :-) Jag har samma dilemma med min sambo, han vill också vänta med barn nummer två. Men han har sagt att i januari så kan det tänkas att verkstan börjar igen. Håller med dig om det där med orosmoment när de är så små. Ska köpa andningslarm till nästa barn så jag kan sova om nätterna. Förstår inte heller hur folk har råd med hus, bor i en tvåa men det funkar än sålänge.:-):-) Fortsätt vara den du är o tack för en toppenblogg.

Kram

Svar: Hej Josefin! Vad kul att du ville berätta lite om dig själv. Det är ju faktiskt inte ofta, typ aldrig, som någon okänd för mig ens skriver en sån fin kommentar som du gjorde. Tack så mycket för det, det värmer! :-)
Daniella Goretti

2012-08-30 @ 21:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen