bugaboo bee+

publicerat i Vardagsliv
Vi, eller rättare sagt jag har beställt en ny vagn till Leon. Den är vändbar vilket jag tycker är viktigt och den här vagnen kommer han att kunna ha ända tills han inte vill sitta i vagn längre. Det var en ganska dyr vagn, men vill man ha en vagn med kvalité så får man nog lägga lite (Ja, man kan få en billig vagn som har kvalité också), plus att jag tycker den är snygg, liten och nätt. Vi bor ju i stan så vi har fasen ingen användning för våran stora, breda Brio Sing. De plogar ju väldigt bra här i stan så att det spelar ingen roll för oss.
 
Oskar var inte helt med på noterna men han sa att jag får göra vad jag vill med mina pengar så nu får jag stå för avbetalningen. Vi kommer ju sälja våra två andra vagnar så då får vi in pengar för dem och så har jag sparat pengar också faktiskt.
 
Det ordnar sig, man ska leva i nuet för jag kanske dör imorgon eller dagen efter det. Brukar ni inte tänka så? Haha. 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Nä så tänker inte jag direkt, våran sittvagn till Theo kosta 2500 kr, utan avbetalning, jag tycker man ska köpa saker man har råd med direkt :) men sen är ju jag lite smartare än dig så ;) haha

Svar: Ja men då har man ju aldrig råd att köpa dyra saker om man inte sparar i hundra år =)(som smarta människor gör iofs..)
Daniella Goretti

2012-08-07 @ 16:26:06
Postat av: nea

Åh tycker den verkar grym! Vi skulle aldrig lägga så mycket på en vagn trots att vi har pengarna. För oss är det en prioriteringsfråga, vi reser hellre mycket då vi bland annat har familj spritt över landet. Och avbetalning är för det mesta en ren förlust. Men å andra sidan är det bra andrahands betalt på den vagnen. Men som sagt, allting handlar om prioriteringar och vi har samma problem med att hitta en vändbar vagn.

Svar: Kan tipsa om Phil & Teds Smart som bara kostar ca 2000 (Jollyroom), en sulky med vändbar sits. Vi var inne på den först. Tycker den är skitsnygg! Frågan är om den är skön.
Daniella Goretti

2012-08-07 @ 23:00:48
URL: http://frokennea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen