bvc-besök

publicerat i Leon
Nu har vi precis ätit lite middag. Eller middag och middag... vad kallar ni potatismos och falukorv? Ingen "riktig" middag direkt, men mat i magen är iallafall huvudsaken att man får.

Idag var vi på BVC. Gick dit ensam för första gången. Inte för att det var några problem med det eller så, ville bara säga det.
Allt gick bra. Han väger numera 4700-nånting och är 54 cm har jag för mig. Så nog växer han och frodas. Modersmjölkersättningen gör sitt ;)

Efter bvc tog vi bussen ut till Vilbergen och hälsade på Ella. De har ju renoverat om en hel lägenhet, och gud så fin den var! Vi drack té och satt och pratade hela tiden jag var där. Plus att jag matade mitt barn ca hälften av tiden. Han liksom somnade efter 5 minuter hela tiden, så varje gång jag trodde att allt var grönt för att lägga ner honom så började han gny och då var det ju bara att ta fram flaskan igen.

På vägen dit så var det 3 barnvagnar (inkl mig) och en man med rullator på bussen. Jag var sist in så jag fick stå precis vid dörrarna och ockupera dem. Tur att man har en sån smidig och behändig vagn som man kan snurra runt när den står still, så jag kunde parera så folk kom förbi. Haha.

Jag gillar inte att åka buss egentligen, speciellt inte med barnvagn och ensam för man vet aldrig vad som väntar. Typ att det kanske kommer en hög buss så man måste be om hjälp att lyfta barnvagnen. Har lite svårt att be främlingar om hjälp.



Lillsnorren 1 dag gammal. Imorgon blir han en månad!

Kommentarer
Postat av: Nea

Vi tog bussen till vrinnevisjukhuset för återbesöket och vi var med om typ samma situation. Problemet är inte att åka buss, problemet är att åka vilbergs-bussen för där bor det bara pensioner med sina rullatorer haha!

2011-09-22 @ 18:58:39
URL: http://frokennea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen