julpynt

publicerat i Vardagsliv
När vi var på citygross igår såg jag att de hade börjat sälja julpynt och sånt där. Jag får liksom panik! Jag har inte köpt något pynt för i år än, och inte plockat fram heller. Känner att det är lite väl tidigt för det. Men vissa har ju adventsstjärnan uppe året om. Det är också lite väl. Kanske är det jobbigt att ta ner den.

Men iallafall...

Jag får panik! Tänk om allt det fina hinner ta slut innan jag hinner köpa något? Jag ska köpa vita stjärnor att ha i fönstrena iår. Var dum nog att köpa svarta och de lyser inte någonting. Det ser så himla dystert ut då.

Jag är ju inte värsta julpyntsfreaket. Det räcker med en julgran och stjärnor i fönstrena för min del. Massa krimskrams struntar jag i. Det känns bara för mycket.

Men jag sätter gärna upp julgranen och stjärnorna tidigt i november. Eller iallafall senast 1a december. Liksom så att det hinner stå ett tag och så att man riktigt hinner känna in den där härliga julkänslan. Så himla mysigt att tända ljusen i granen på kvällen också. Och paketen som man lägger dit vartefter man köper dem. Så får de står där under granen och bara vänta.

Jag gillar inte heller att granen står kvar efter jul. Gärna att den är borta dagen efter julafton, men det orkar man kanske inte stå och plocka med just då.

God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen