Brus

publicerat i Vardagsliv

När Leon är ledsen och bara skriker, eller när man måste lägga honom ifrån sig, så sätter vi honom i babysittern i köket och sätter på köksfläkten på högsta volym eller vad man ska säga.

Då sitter han bara där (oftast) och är helt tyst och bara lyssnar och tittar. Man märker att han blir väldigt lugn och gillar det ljudet.

Jag tror att det är för att jag dammsög väldigt, väldigt mycket när han låg i magen, och jag tror att ljudet av dammsugarn låter ungefär som en fläkt i magen.

Hur gammal är ett barn när den väger 11 kg, på ett ungefär? Vår bärsele tar Max 11 kg och hade tänkt ha den till Thailand och då kommer Leon vara ca 6 mån. En annan sak jag tänkte på är ju att han lär växa ur den rätt fort. Inte på vikten men den är så himla liten och trång eller hur man ska säga? Fattar inte hur han ska då plats i den om 2-3 månader?


Kommentarer
Postat av: linda h

Alva vägde ju som ja sa 11,5kg på hennes 1 års kontroll..

Dom går ju upp fort i borjan, sen förbränner de ju lite ju mer de rör på sig (sprattlar), kryper m.m . Så tror inte han vager mer en 11kg om 6 månader :)

2011-10-04 @ 09:22:53
Postat av: Linda G

11 kg är nog ett år ungefär. men det e ju helt olika beroende på hur stora de är :)

2011-10-04 @ 09:33:34
Postat av: amanda

Neliah väger ungefär 11 kg :D

2011-10-04 @ 18:41:44
URL: http://amandaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen