Tre liv

publicerat i Vardagsliv

Igår bestämde vi oss för att åka in med Stella till veterinär och göra bedömning för kejsarsnitt. Det tog så himla lång tid så vi antog att Hon var för trång som många chihuahuor är. Halvvägs dit ringer de och säger att de fått in ett väldigt akutfall så vi inte kan komma. Detta ligger i Linköping. Klockan var då runt halv nio och det var jag, mamma, Oskar och Leon som åkte. Jag ville så gärna följa med. Stella är ju som mitt lilla barn också. Vi blir skickade till stockholm istället så då bestämmer jag mig för att Leon och jag ska åka hem istället.

Mamma och Oskar åker en sväng till herstaberg för att tänka igenom det hela lite. Det var väldigt stressigt och alla var helt hyper, typ. Väl där så sätter allt igång på riktigt och några timmar senare föds den första valpen. Nu har det kommit ut tre stycken. Det var vid två den sista kom ut och alla levde vad jag vet.

Nu ligger väl alla där borta och sover, men jag har messat dem och frågat om valparna överlevt natten, så nu väntar jag på svar. Vi visste ju inte om det hade satts igång för tidigt för vi hade räknat med den 28:e...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen