orolig

publicerat i Leon
I början, när Leon var nyfödd var jag jätteorolig för att något skulle hända honom. Men oron gick sedan över och nu har den kommit tillbaka igen.

Det hela började för någon vecka sedan när jag kom in på familjeliv.se och läste om barn som dött av psd (plötslig spädbarnsdöd). Jag tittar så att han andas och lever när han sover, flera gånger... mer på kvällarna när han somnat för natten. Jag är så himla rädd att han ska dö ifrån oss.

Jag påverkas mycket av det jag läser, så jag ska nog börja med att sluta läsa inlägg på familjeliv.se... ska även prata med bvc-sköterskan imorgon när vi ändå ska dit på vaccination. Jag förstår ju att alla föräldrar är oroliga för sina barn, och det går väl aldrig över. Men jag mår ganska dåligt över att känna så här. Kan inte sluta tänka på det liksom.

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag tror att alla föräldrar är oroliga och värst är när man hamnar i "familjeliv-fällan". Den platsen ska man undvika under alla omständigheter om man inte söker ett svar på en specifik fråga. Försök tänka på hur ovanligt det är att barn dör i psd, det är knappt 20 fall om året. Det rör sig alltså om ca 2 fall per år i östergötland. Det är en ganska irrationell oro (som jag också har) med tanke på hur ovanligt det faktiskt är.

2011-11-22 @ 11:52:43
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: mamma

Du ska sluta att läsa sånt där

2011-11-23 @ 06:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen