Oro och skratt

publicerat i Vardagsliv

Ikväll somnade Leon vid klockan tio. Det betyder att han lär sova längre än i vanliga fall.
Jag är så himla rädd för att jag ska vakna i panik och vara vettskrämd och undra varför han inte har vaknat än. Jag vaknar oftast av mig själv vid 5-snåret och då brukar jag titta till honom och valparna. Kort därefter brukar han vakna själv. Det händer att jag vaknar av att han ligger och gör lite olika ljud och sådär.

Jag har liksom längtat till den här tiden då jag får sova längre än till fem, och nu kan jag inte ens njuta. När ska denna oro gå över? Det är dessutom bara innan jag lägger mig som jag är orolig. När jag vaknar före honom eller när han vaknar själv så är jag lugn.

För några dagar sedan somnade han också sent och då sov han hela natten och vaknade vid sju. Tack och lov hade jag ingen panik då.

Idag skrattade Leon för första gången. 3 1/2 månad gammal. Det är säkert vanligt, men vill bara skryta lite ;).
Inte bara en gång, utan flera gånger. Hans morsa lekte tittut med honom och det tyckte han var roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen