hjälp!

publicerat i Vardagsliv
Jag fick hem min hm-beställning igår. Bland annat ett par treggings eller jeggings (?) tror jag det kallas. Jeansleggings. De satt bra i midjan och så, men lite pösiga i knävecken bland annat och det gillar inte jag. Vill ha tajt!!

Tror ni man kan tvätta dem för att de ska krympa lite? Isåfall hur många grader?
För jag vet att när jag praktiserade på Carlings så sa de att man aldrig ska tvätta jeans för att de töjer sig då och formen förstörs. De ska vädras rena, typ så.

Annars skickar jag bara tilbaks dem och tar en mindre storlek. Men det är så omständigt att hålla på och skicka tillbaka, tycker jag. Det tar sån tid.

Kommentarer
Postat av: malin

att aldrig tvätta jeans är lite överdrivet, låta bli o torktumla och va försiktig med (helst skippa) sköljmedel brukar räcka. jag skulle nog skicka tillbaka dom, om dom ska krympa i knäna lär dom krympa i midjan osv också!

2011-11-02 @ 14:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen