på promenad

publicerat i Vardagsliv
Är precis hemkommen från en runda runt halva strömmen med mor och far + hundar. Jag orkade inte gå hela vägen runt, så jag vände vid halva, men de andra fortsatte.

Jag tog Stella med mig. Jag upptäckte att hon går jättebra och skäller inte när vi möter andra hundar, till skillnad från när Milton är med. Då blir det skällkalas. Så det är Milton som triggar upp Stella så hon börjar skälla, och då vet hon säkert inte ens vad hon skäller på. Hon skäller liksom bara för att han skäller.

Hur fan får man stopp på detta skällande när man möter andra hundar? De behöver bara visa sig så är skället igång. Skitjobbigt. Det är ju så man får skämmas.

Pappa matade förresten ankorna. Eller änderna kanske det heter. Fåglarna.


Kommentarer
Postat av: jane

För att få slut på skällandet får du ta med dig något tex en nyckel knippe att kasta precis bakom henne när hon skäller. Prova...

2011-05-16 @ 20:32:15
Postat av: jane

Vad har Spugg och bär på????Är det en is bit han har hittet???

2011-05-16 @ 22:22:10
Postat av: jane

Alltså en nyckel knippa...Skulle det vara.

2011-05-17 @ 10:40:50
Postat av: daniella

haha det är en påse med farmors muffins som ingen äter. det gav de till fåglarna :P

2011-05-17 @ 17:48:00
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen