ta upp hundskiten!

publicerat i Vardagsliv
Usch för att se en stor, eller flera, hundbajskorvar ligga där på trottoarkanten när man kommer där och går med sina egna hundar. Eller det spelar ingen roll vem man går med. Hundskit på gatan är förjävligt!

Varför tar ni inte upp efter er när hunden har skitit?

På Vikingavägen är det förjävligt. Jag skulle gå ur bilen en gång och var precis på väg att sätta ner foten i en skitstor smält skitkorv som säkert legat där sen förra vintern och nu smält i solen. Fyfan så äckligt! Såg ut som en stor skitspya som låg där.

Jag tar upp Milton och Stellas skit här i stan när jag går. Kanske inte om Milton går in i ett buskage och skiter, för det gör han ibland. Där brukar jag inte gå in för att ta upp en liten råttkorv, men det gör väl inget för vilken människa går omkring i buskar och smyger ändå?

Ibland händer det att jag glömmer att ta med hundbajspåsar när jag går, och det är ju dumt, för då måste jag ta upp skiten med ett löv. Det är inte så roligt, men jag tar upp det, det gör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen