Elgiganten, ni kan ta er i röven!!

publicerat i Vardagsliv
Jag som alltid gillat Elgiganten, för de ska vara så bra och billigast. Just nu hatar jag dem.
Jag lämnade ju in min dator där för ett par veckor sedan. Jag har haft den i två månader, så garantin gäller ju fortfarande, plus att jag köpte till någon jävla försäkring för 2500 jävla kronor, som nu är helt onödig egentligen. När fan får man användning för sina dyra försäkringar om inte nu liksom?!
Jag fick ett sms igår att datorn nu finns att hämta, och att jag ska betala 475 kronor. ALDRIG tänkte jag! Men nerå, det måste jag för det var tydligen fel på mjukvaran och det går inte garantin på. Inte heller min försäkring för 2500 kronor som jag kunde ha gjort annat kul för.
Jag lämnade ju in min dator för att skärmen slutade fungera, och det är ju hårdvara. Nu kan jag inte alls mycket om datorer, men det är Oskar som har förklarat på ett ungefär vad skillnaden är mellan hård och mjukvara.
Skärmen är alltså en hårdvara, men de som fixade datorn gjorde en systemåterställning eller nåt sånt där, och då fungerade skärmen helt plötsligt. Att göra en återställning är då inte hårdvara, utan mjukskitvara, så då går det inte på garantinjäveln.
MEN... JAG LÄMNADE JU IN DATORN FÖR ETT HÅRDVARUFEL. Killen bakom disken konstaterade ju också att skärmen inte fungerade, då tycker inte jag att man ska återställa datorn och liksom lura kunden på pengar.....
Snälla... vafan ska jag göra? Jag måste ju betala för att få ut min kära ägodel.
Men som sagt. ELGIGANTEN LIGGER NU LÅNGT NER PÅ MIN LISTA BLAND ELEKTRONIKBUTIKER. Jag har alltid gillat Media Markt också. Så ska nog handla allt där framöver.
//// jävligt förbannad tjej

Kommentarer
Postat av: jane

Handlar på ONOFF. Alltid bra och snabb service....Jag säger också att elgiganten är skit,,,När jag var där med Alex var det fyra kunder som väntade och en expidit,Jag frågade om det inte fanns flera som jobbade där. Då svarade han att dom andra drack kaffe?????????????????Jag sa men va Fan,,,,,Jag trodde Alex skulle svimma.....

2011-06-16 @ 18:47:52
Postat av: Erik Wesshag

Vad du kan göra för att slippa betala är att få personen på el-giganten att säga att det var han som sa att det var ett hårdvarufel på den. Men som sagt så har de rätt i att kunden blir debiterad om det är mjukvarufel, Tror att el-giganten använder sig utav Infocare i linköping liksom onoff. Men om inget hände när man starta upp datorn skulle jag också misstänka hårdvarufel. // Mvh Erik

2011-06-19 @ 22:51:30
Postat av: daniella

Jag har redan betalat den förbannade datorn, så det spelar ingen roll längre.



fast nu vet jag det till nästa gång iallafall. det gäller att vara påläst på precis allting... nu kan jag iallafall det där med mjuk- och hårdvarufel :P

tack erik!

2011-06-20 @ 10:42:19
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen