bm-besöket och marknad

publicerat i Graviditeten
Det gick suveränt hos barnmorskan. Ska jag vara ärlig så var denna BM mycket bättre än hon jag har i vanliga fall. Denna dam heter Maria Nilsson. Hon jag hade idag alltså.

Vi kom dit och pratade lite fort om hur jag kände mig, och jag mår ju bra, så det var ju inte mycket att prata om. Hon lyssnade på hjärtljuden, 150 låg de på, och mätte även magen. Jag följer kurvan bra, sa hon. Så det känns ju skönt. Jag tycker ju att jag har en liten mage till skillnad från vissa andra gravida. Min vän Linda ligger ca en månad efter mig och hon ser ju ut att kunna föda imorgon ;) ....men förstås. Alla växer vi olika, så det är nog inte något att oroa sig över.

Har har ni mina Symfus-fundusmått:

v 25 - 26 (cm antar jag?)
v 29 - 30
v 32 - 32
v 34 - 34


Jag är ju faktiskt i vecka 35+ nu, så förstår inte varför det står v 34 på det rosa pappret? Hon har nog bara kryssat i fel vecka på skalan.

När vi kom hem så blev vi upplockade av Kicka & Lasse (svärmor, svärfar). Vi åkte till marknaden i Rejmyre. Det fanns samma gamla marknads-grejer. Det enda vi köpte var brända mandlar, 12 hundbajspåsar för 100 kr (FYND) och cocosbollar.

Kan ju säga att jag har svettats som en gris i värmen idag. Det är fan inte kul. Kan inte värmeböljan ge sig nu, och bli lite svalare iallafall? Solen får mer än gärna vara framme, men denna hetta alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen