resesäng

publicerat i Vardagsliv

Måste berätta en rolig grej som jag skrattade så mycket åt idag.

Mamma åkte till babyland idag för att köpa en resesäng åt oss. Just idag kostade den 199 kr, endast idag! Ett riktigt fynd alltså!
Hon stod redo klockan 10 när de öppnade och där stod också massor med andra som skulle ha resesängar.

När folket ser att de börjar öppna så börjar de trycka på, haha. Det kanske inte låter så jäkla kul men jag garvar nu när jag skriver! Alla typ rusar in och en som jobbar där var tvungen att säga "alla som ska ha resesängar följer med mig" eller något liknande, och alla springer mot resesängarna och river åt sig. Mamma trodde nästan inte hon skulle få någon, men det fick hon.

Så nu har vi en resesäng för 199 kr som egentligen kostar 399 eller 599. (Beror på vart man köper den). På fredag ska vi till Ikea och köpa en madrass, kudde och täcke att ha till. Det finns tydligen en madrass till just resesäng men det är bara en bäddmadrass, och hur skönt är det att sova på en sån tunn tygbit. Inte så skönt.
Vi hade tänkt köpa madrass och sånt för presentkorten vi vann men bara madrass på babyproffsen kostar minst 300 och den billigaste kudden kostar 119. På Ikea kostar kudde 39 och täcke 79. Nu vet jag inte om vi gör så bra deal att åka till Ikea för 150 spänn plus det vi ska köpa. Hade ju 500 kr i presentkort på babyproffsen som sagt, men det känns så himla onödigt att köpa en madrass för 300 kr när man kan få den för 79 på ikea.


Kommentarer
Postat av: Nea

Ja det har jag trott ett par gånger, senast igår/idag haha

2011-12-20 @ 22:05:42
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Jag trodde du va sur för kommentaren jag skrev om att oskar säkert lär sig bli snabb på att ge käk till leon. Du svarade ju inte så tänkte att du säkert blev sur. Det har hänt flera gånger som du inte svarat men uppdaterat bloggen och då tror jag direkt att du blivit sur haha.

2011-12-20 @ 22:30:30
URL: http://frokennea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen