jag dog nästan

publicerat i Vardagsliv
Hej! Hoppas ni har haft en trevlig jul. Fick ni några fina julklappar? Det fick iallafall vi. Är supernöjd!! Bilder och lite sånt kommer senare, men nu tänkte jag berätta om min nära döden-upplevelse.

Igår efter maten, precis när Kalle Anka skulle börja fick jag jätteont i magen. Ni vet värkarna man har när man ska föda, så ont hade jag fast det var i övre delen av magen. Precis under lungorna. Jag kunde knappt sitta, stå, gå eller ligga. Jag blev så himla rädd! Jag brukar aldrig ha ont i magen och jag har aldrig i hela mitt liv haft ont i övre delen av magen. Det är mest när man är skitnödig som man kan få lite ont, men det är ju i nedre delen av magen. Ja, iallafall. Jag trodde att jag skulle dö på riktigt.. trodde verkligen att något var riktigt fel, att någonting hade spruckit, typ tarmen och all mat flytit ut i kroppen eller något. Jag var påväg att säga till Oskar att ringa ambulans, för jag stod inte ut med smärtan!

Jag hade alltså gått ifrån tvn och var väl borta i 30 minuter, om inte mer. Till slut kommer Oskars mamma upp och kollar vad jag har för mig, och då börjar jag gråta. Både av smärta och rädsla. Hon gav mig två tabletter av något slag, och efter en stund gick det över. Magkatarr trodde hon att det var. Jag har ingen aning, men det kan nog stämma.

Vill aldrig mer ha sådär jäkla ont. Ska aldrig mer äta julmat. Aldrig!

Kommentarer
Postat av: jane

Gallstens Anfall kanske. Det kan man få om man ätit mycket fet mat.

2011-12-25 @ 22:37:28
Postat av: Moa Rylander

Jag får sådär ibland. Kanske en gång varannan månad ungefär. Det jag brukar göra är att knäppa upp BH:n (så att man inte har något som hindrar andetagen) och lägga mig på mage i sängen eller soffan och bara ligga en stund. Har fått förklarat för mig att det är en form av stressmage och att man bara ska andas och slappna av en stund för att det ska gå över.



Ibland kan det ta uppåt en timme innan det går över, ibland bara 10 min. Viktigast är bara att ta det lugnt och andas normalt. Ligg still så brukar det släppa. Om du får det ofta och håller i sig en längre stund varje gång så kontakta VC.



God fortsättning! :)

2011-12-26 @ 01:28:16
URL: http://themiiuua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen