de små liven

publicerat i Leon
Nu är de ute på Blocket, våra små valpisar. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara mer blödig när det gäller att sälja iväg de små liven. Men jag har nog ställt in mig från början att de inte ska bo hos oss, och därför kommer det bli lättare att sälja iväg dem sen om en månad. Tror jag nu iallafall. Vi får väl se om jag står och storbölar sen när de ska hem till sina nya familjer.

Idag har vi inte gjort mycket.. Vi åkte ut till Oskars familj i eftermiddags och käkade lite och tittade på Harry Potter som var på tvn, och så kom vi hem nyss.

Idag har Leon skött sig exemplariskt. Skönt att han fick ro till att sova lite idag iallafall... men det är nog som sagt en fas nu vid 4 månader som han går igenom. Och fler lär det väl bli. Kan bara tänka mig hur puberteten blir. Hahaha!



På tal om små liv så blir jag ju fortfarande helt gråtfärdig när jag tittar på bilder från förlossningen och när Leon var nyfödd. Jag tänker tillbaka på hur det var och kändes och alla känslor kommer tillbaka.
Jag läste igenom min förlossningsberättelse häromdagen och då gick man ju igenom allt i huvudet. Man kommer liksom på nya saker som man glömt bort. Småsaker. Tex att när jag låg hemma i soffan runt fem-snåret så kunde jag inte ens prata när en värk kom och att jag grät av smärta. Och förlossningen sa att jag skulle avvakta ett par timmar. Hahaha, pyttsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen