söndag=städardag

publicerat i Vardagsliv
Så har det varit för oss ett bra tag. Vet inte om Oskar har lagt ner det, för jag har inte sett honom städa på länge. Jag har iallafall haft det som regel. Jag är ju städoman så jag städar ju varje dag, men söndagar tar man de där större grejerna.

Här är det som ska ske imorgon
. (så du vet Oskar. orkar inte tjata på dig imorgon) :

Göra rent i och utanpå toaletten, inkl handfatet
Damma av alla ytor. Bord, fönsterbleck, speglar, ovanpå byråer, sängkarmen som drar åt sig damm och hundhår m.m
Dammsuga och torka golven
• Gå ut med källsorteringen
• Vattna alla blommor
• Diska iordning allt som ligger i diskhon och torka rent där ordentligt.


Nu diskar vi ju inte bara disken en gång i veckan, men jag tycker att när man lagat eller stekt något så får man diska undan efter sig och inte låta stekpannan ligga med intorkat fett i flera dagar.

Har låtit det ligga kvar bara för att se hur lång tid det tar för Oskar att fatta att han ska diska det. Jag tror att han tror att det diskas av sig själv eller nåt.

Kommentarer
Postat av: amanda

hallå, ska vi ses snart var ju 100 år sen sist. saknar ju dig!

2011-08-20 @ 22:42:51
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: amanda

i morgon ska jag bort, men måndag'? :P

2011-08-20 @ 22:46:52
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: Nea

Fördelen är ju att när man väl slutat äta som en häst så blir man inte mer och mer lik en flodhäst för varje dag som går.

2011-08-20 @ 22:55:17
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Linda G

hehe bra Daniella, håll pli på karln ;) Ja har nog haft väldigt tur med min. Han städar och diskar frivilligt :P

2011-08-21 @ 09:14:17
Postat av: Nea

Jag tror att det kanske fanns på två ställen men är osäker.

2011-08-21 @ 09:26:56
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: jane

Det är bra Daniella. Man ska hålla skiten ifrån sig. Snyggt och iordning ska man ha runt ikring sig. Jag trivs inte annars....

2011-08-21 @ 12:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen