Ricinolja

publicerat i Graviditeten
Jag tror iaf det stavas så? Det ska ha en laxerande verkan och också göra att livmodern drar ihop sig, och därefter kan man börja få värkar, alt vattnet går osv. Har läst mycket om det och det är på både gott och ont. Vissa menar att allting går så himla fort så kroppen och bebisen inte hinner med, och kan därför vara farligt. Andra säger att det inte är någon som helst fara. Att det kunde ha gått så illa som för vissa även utan oljan. Jag är lite tveksam... Men kanske att jag testar på sen om bebisen inte kommit på bf-dagen ;) hata mig om ni vill! Skriver från mobilen så det är därför all text sitter ihop. Vad tycker du om Ricinolja förresten ?

Kommentarer
Postat av: Nea

Awesome! Vad sägs om onsdag? Då drar ju augustifestivalen igång så då kan vi känna oss som preggos som är i svängen haha =)

2011-08-13 @ 21:35:40
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: linda h

Min BM sa att ja absolut inte skulle använda det.. det var inte bra sa hon. Inte bra att man lurar kroppen till att komma igång när det kanske inte är dags. Något sådant sa hon.. men det är ju upp till var och en om man vill prova. :)

2011-08-13 @ 21:55:16
Postat av: Johanna

Aldrig hört om oljan.. Men känns ju helt klart bäst att låta kroppen jobba i sin takt så kommer den när den kommer!

2011-08-13 @ 21:55:21
URL: http://Jolieee.blogg,se
Postat av: Linda G

Jag skulle nog låta bli. Inte värt några risker enligt mig. Vore väldigt segt att gå över 2 veckor men då finns det nog nån mening med det, att bebisen inte känner sig klar :)

2011-08-14 @ 08:32:40
Postat av: Anonym

Kommer hon sju på kvällen? Jösses, den kvinnan jobbar på iaf =P. Men då kanske det blir bättre med en annan dag?

2011-08-14 @ 11:05:58
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Men guuud sicken otur då för lilla tanten haha. Men ja, jag ska ju skriva tenta på fredag så tors kväll bör jag väl vara hemma och leta paragrafer in i det sista men vad sägs om fredag kväll? Då är iofs augustifesten i full gång men jag har inga direkta planer och då kan vi fira att jag skrivit min tenta!

2011-08-14 @ 12:57:19
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut, det får vi göra! Jag borde vara hemma till kl 19 senast iaf på fredag, tentan slutar inte förrän 18, det blir inte för sent va? Då är det ju ändå fredag liksom =)

2011-08-14 @ 19:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen