packat väskan

publicerat i Graviditeten
Är hemma i stan nu. Det är tråkig här. Det finns ingenting att göra, och det är varmt!! Det ligger gula löv på backen (???!) och det gör mig deprimerad. Sommaren gick så himla fort.

Funderar på ifall vi ska åka tillbaks till Herstaberg och familjen ikväll när brorsan slutar jobbet. Skönt och trevligt att bara vara där ute med dem och umgås. Inte för att enbart Oskars sällskap är tråkigt, men ändå.

Jag har iallafall nyss packat väskan som vi ska ha med oss till BB. Det är lite smågrejer kvar som Oskar får packa ner sen, som inte går nu. Typ som tandborste och schampoo och sånt där. Packade ner en kortlek... funderar på när fan jag kommer vilja spela kort där uppe, men man vet aldrig? Håller även på att ladda systemkameran.

Packade ner 4 blöjor till bebis.. för lite eller? Anar nästan det. Men vi hade ju inte planerat att stanna särskilt länge. Så fort vi får åka hem så drar vi. Vad ska vi där uppe o göra liksom?

Jag har precis för mig att de sa att man måste stanna minst 6 timmar efter barnet är fött, och så måste en barnläkare ha kollat barnet och så också innan man får åka. En vän till mig sa att hon hört att man måste stanna 36 timmar? Vad är rätt?

Kommentarer
Postat av: Linda G

Allt beror ju på hur förlossningen går. Blir det komplikationer eller om man får sy mkt varken vill eller får man nog åka hem så tidigt :) Barnläkare efter 36 h stämmer nog men har du åkt hem innan så kommer du bara på återbesök :)

2011-08-06 @ 18:43:17
Postat av: Johanna

Vi valde att åka hem runt kl17, Max kom 06:26.. Men barnet måste vara minst 6 h gammal innan en barnläkare kan kolla, bara hoppas på att det finns en läkare tillgänglig då så man slipper vänta på någon läkarrond, sen vill dem på bb se så att bebis har bra sugteknik o lite andra saker.. Sen har för mig att man fick 7 blöjor på bb.. Men samtidigt bättre att man tar med för mycket än för lite..

Börjat bli något nervös än?

2011-08-06 @ 22:45:57
URL: http://jolieee.blogg.se/
Postat av: nea

På vår föräldrarutbildning sa bm minst 6 timmar men de vill att förstföderskor ska stanna längre, 2 nätter typ. Och att de inte vill släppa iväg en innan amningen kommit igång.

2011-08-07 @ 09:18:47
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Planerade min förlossning....men fick tänka om...även om man tänkt ut saker så kanske man upplever saker annorlunda där.

Man vet inte vilka känslor som frigörs...ibland kan man behöva tiden....för att bara återhämta sig känslomässigt, annars kommer det garanterat som en bomb hemma.

Mitt råd är att ta det som det kommer när det är dags.

Kram och lycka till



2011-08-07 @ 09:44:19
Postat av: E

Som föregående skriver så stämmer det att man måste stanna minst 6 timmar, om man haft en normal förlossning och om barnet klarar av att amma. Men när man är förstföderska så rekomenderas man inte att åka hem så tidigt, då det är väldigt mycket att tänka på och som man kanske behöver lära sig och därför är det oerhört bra och stanna några dygn på BB för att få en bra start som föräldrar.

2011-08-07 @ 11:12:38
Postat av: amanda

jag tror du måste stanna längre än 6 timmar eftersom det är ditt första barn. och så skulle jag nog stoppa i några fler blöjor :D

2011-08-07 @ 14:21:59
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: josefine

man får blöjer på bb :)

2011-08-07 @ 23:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen