napp?

publicerat i Leon
Ni som har fått barn, hur gjorde ni med napp den första tiden?

Jag upplever att han inte alltid är hungrig när han vill ha tutten. Att han liksom bara är snuttig. Tycker ni man ska använda napp till så små barn, eller ska man ge den bröstet så fort han blir snuttig?

Lite senare sen ska vi hämta ner vagnen från vinden. Jag tänkte att vi skulle gjort det lite tidigare, så att den får stå i lägenheten ett tag och få in alla våra lukter här hemma. Just nu luktar den väl gammal vind, och det kanske inte är så trevligt att ligga i?

Tänkte ju ta en promenad sen. Jag har inte varit ute mer än 2 minuter sen i onsdags tror jag... Känner att jag behöver lite frisk luft, och då kan ju en liten promenad vara trevligt!


mina killar sover uppe på BB.

Filten vi fick av Paulina har han fått ha ända sen han var någon dag gammal. Den är så himla mysig! Vi fick en filt av min mamma också häromdagen som jag tänkte vi skulle börja använda. Så han vänjer sig vid lite olika material ifall någon av dem nån gång behöver tvättas.

Ni ser förresten att kudden ligger i en typ plastpåse? Oskar kunde tillochmed ligga på de där jäkla plastpåsarna och sova. Tänk hur de prasslar när han vänder på sig. Det var inte många gånger jag såg örngotten på de där påsarna kan jag säga. Men han sov så gott för det! Förstår inte hur man kan sova så skönt i en hård säng, med plastkuddar. Bebisar som gallskriker, och ändå inte vakna?!

Kommentarer
Postat av: linda h

Alva Hade napp redan första dygnet hon föddes :) hon var snuttgalen redan då. :) . Så det ar ju individuellt vad man tycker och vill .

2011-08-29 @ 08:00:26
Postat av: Anonym

Alva Hade napp redan första dygnet hon föddes :) hon var snuttgalen redan då. :) . Så det ar ju individuellt vad man tycker och vill .

2011-08-29 @ 08:03:30
Postat av: Nea

Nu har ju inte jag fått barn än MEN vår barnmorska sa att man skulle undvika napp den första månaden för att inte barnet ska få fel "sug" för att sugtekniken är olika för napp och bröst, bebisen kan tydligen bli förvirrad annars över vilket sug som gäller.

2011-08-29 @ 08:07:01
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Oskar

gäller bara att slappna av :)

2011-08-29 @ 08:33:33
Postat av: linda h

Min BM sa oxå så som nea skrev.. Medans dom på BB sa att det var Okej eftersom hon var så snuttig hela tiden :)

2011-08-29 @ 08:40:31
Postat av: mamma

ha ha Oskar ..Det kan duuu

2011-08-29 @ 09:47:47
Postat av: amanda

alla säger olika hela tiden, men alltså alla barn är ju olika. Ludvig har använt napp enda sen han föddes, för att han är så tuttig. och han kan ta tutten utan problem :)

2011-08-29 @ 10:59:24
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: Linnea

Eftersom de avråder från napp så fick inte Vincent någon men det var ju inte roligt att ha honom hängandes i brösten dygnet runt. Lita på dig själv och dina instinkter :) Fin han är!

2011-08-29 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen