magisk drömfångare

publicerat i Vardagsliv
Nu är jag hemma i stan igen. Jag åkte med mamma till Herstaberg vid tio när hon skjutsade brorsan till skolan. Han börjar åttan idag. Har sovit middag där, det var skönt! Inte ofta jag gör det, fast jag borde.

Jag minns när man hade haft ett långt sommarlov. Ångesten att börja skolan igen. Det var ju såklart spännande, men ändå den där jäkla ångesten att man måste kliva upp tidigt på morgonen, alla prov, prestationsångest, kommer klasskamraterna vara snälla, kommer jag få ig i något ämne...

Som tur var hade jag en lyckosam skolgång. Hade en otrevlig klass med endast några stycken bra kompisar. Resten var inget o ha. Men betygen satt fint sen i nian! Har ju aldrig haft problem med skolan så... läxor, prov, inlämningar. Jag har skött mig bra helt enkelt! Det enda problemet var väl att stå framför klassen och redovisa saker. Har alltid hatat att prata inför grupp. Kan ju bero på att jag inte haft så snälla klasskompisar. Men så kanske det är för de flesta på högstadiet. Lite bättre blev det sen på gymnasiet, men jag hade ändå inte den där ideella, perfekta klassen där alla stöttar varandra. Tyvärr. Hade önskat mig en sån!

Ända sedan jag köpte den där drömfångaren för några dagar sedan så har jag sovit otroligt skönt! Vet faktiskt inte om det beror på den, eller om jag har hållt igång extra mycket på dagarna att jag är så himla trött på kvällen och natten att jag sover djupare. Jag tror nog på drömfångaren. Magisk.

Vad tror ni om andningslarm som jag skrev om för några dagar sedan? Är fortfarande inne på att köpa ett, men jag vet inte. Man lär ju bara använda det i ca ett halvår/barn om ens det. Kostar ju ändå 1200:-.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag var inne på att köpa en babyvakt / andningslarm men så hann jag inte det innan Max kom sen rann det ut i sanden och idag känns det som det var bra att jag struntade i det, ekonomiskt sett. Jag var orolig första 2 veckorna och sprang o titta när jan sov, sen släpper det! Iaf gör mig...

2011-08-22 @ 17:56:01
URL: http://jolieee.blogg.se/
Postat av: jane

Andninga larm????? Jag har tre barn och det har gått bra utan andnings larm......

2011-08-23 @ 15:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen