gillar inte dig.

publicerat i Graviditeten
Är hemma från bm nu. Allt gick bra!

SF-mått på 35, och bebis hjärtslag 150
. 150 var det förra gången också..(tjej?) Min mamma och pappa följde med idag också... trevligt :)
Det enda som inte var trevligt var kemin mellan mig och min bm. Gillar inte henne.

Ni vet den där rosa lappen där man fyller i sf-mått, vikt, vecka osv? Den ska man väl fan inte behöva fylla i själv??

Jag tog med den andra besöket hos henne. Första gången var det hon som fyllde i den. Andra gången tog jag fram lappen och väntade på att hon skulle fylla i, men det gjorde hon inte.

Tog med den tredje gången också men la inte fram den. Tänkte att hon skulle fråga efter den, men det gjorde hon inte heller.

Hur ska jag veta att det är jag som tydligen ska fylla i den, egentligen?

Barnets hjärtslag står ju inte med i någon vecka förutom förra gången och den här gången. Förra gången hade jag ju en annan bm och jag tog då med lappen så att hon kunde fylla i allt som inte var ifyllt, och hon frågade direkt efter den och blev förvånad när ingen hade fyllt i någonting.

Idag frågade jag ifall hon (riktiga bm) kunde fylla i den och jag sträcker fram pappret. Då ger hon mig en penna och säger att "det är ju din lapp, så den får du fylla i." Tyckte det var jävligt drygt sagt. Blev irriterad.

Hoppas innerligt att det inte är henne jag får när jag ska föda, för då tänker jag byta. Om man nu kan det? Tycker inte att besöken så här spelar någon roll vem man har, men när man ska upp där och föda är det en annan grej. Då måste det stämma mellan bm och mig.


Kommentarer
Postat av: linda

Skum k!rring då.. min BM fyller i den , och har jag glömt den hemma sparar hon uppgifterna och fyller i nästa gång.. oftast har man inte barnmorskan när man ska föda :) . Utan nagon på FA :).

2011-08-08 @ 10:01:31
Postat av: Nea

jag skulle smälla av om min bm var sådär dryg, ofta en själv har koll på vad man ska skriva på en sån lapp? Det är väl tusan hennes jobb. Och lappen är ju inte liksom din leksak utan det är ju en dokumentation av din graviditet och det är ju viktigt att det står rätt där av medicinska skäl. Guuud vad arg jag blir på sånt folk!

2011-08-08 @ 10:11:05
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: daniella

barnmorskan jobbar väl där? annars skulle hon väl inte kalla sig barnmorska.. och det är väl såna som förlöser barnet?

2011-08-08 @ 10:33:36
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/
Postat av: Linda G

Lustigt! vår är jättebra o hon jobbar mkt på förlossningen så ja hoppas på henne! men hon har alltid fyllt i vår lapp... Hon har frågat om ja haft med den om jag glömt. Men det är sant. det är viktigt att kemin stämmer överens... Kram

2011-08-08 @ 13:16:42
Postat av: E

Vad heter bm du varit hos? Det är inte säkert att hon arbetar på förlossningsavdelningen. Endel barnmorskor arbetar inte som förlösande barnmorskor utan de arbetar enbart med mottagningsverksamhet. Det finns ett par barnmorskor som roterar mellan mottagningen och förlossningsavdelningen, men alla gör inte det.

2011-08-08 @ 18:14:41
Postat av: daniella

vet inte om jag ska skriva vad hon heter? känns lite taskigt

2011-08-09 @ 22:24:30
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/
Postat av: emma

det är klart att det är hennes jobb. gud vilken kärring jag skulle blivit galen!

2011-08-10 @ 22:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen