första natten hemma.

publicerat i Leon
Snutten ligger här bredvid och sover. Gav han tutte för en kvart sedan. Han somnar vid bröstet när han är klar, och då vill jag inte väcka honom för att lyfta honom till sin säng. Därför får han ligga här bredvid.

Natten har varit ganska jobbig. Men inte så att jag inte överlever. Han åt med tre timmars mellanrum hela dagen igår i princip, förutom framåt kvällskvisten. Då fick jag ge tutte en gång i timmen, och det var ganska jobbigt.

Vid 2-tiden inatt/morse la jag mig, och sen dess har Oskar haft hand om honom. Jag vaknade vid 5 och då ligger båda och sover i soffan. Lillen låg precis vid kanten, så han hade ju kunnat rulla ner hur lätt som helst av en stöt från Oskar.

Det är skillnad på mig och Oskar. Jag skulle vakna av minsta lilla rörelse om jag låg med honom på bröstet eller på sidan och sov, medan Oskar inte ens vaknar av en jordbävning, typ.

Nae, han får inte somna med lillen i soffan någon mer gång. Vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt!

Jag skrev på min förlossningsberättelse igår. Känns faktiskt skönt att ha gjort det. Alla tankar och känslor när de liksom är helt färska. Istället för att vänta i några veckor.

Kommer inte ihåg ifall jag har skrivit att Oskar antecknade typ hela värkarbetet och förlossningen. Även lite efter. Han har skrivit tidpunkter för händelser och även hans egna känslor och tankar. Så himla fint skrivet! Jag tänker dela med mig av MIN berättelse lite senare. Tror inte Oskar vill att jag skriver ut hans, men det vore synd att inte göra det, för han har skrivit det så himla bra och fint. Blev tårögd när jag läste det första gången!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är knepigt det där . Vi tjejer har nog en inbyggd instinkt som gör att vi vaknar. Tror inte att alla killar har det tyvärr. Men läskigt om nåt hade hänt som sagt. Hoppas ni kommer iväg på nyligen promenad. Behöver ni sällskap så går ja ju fortfarande och vaggarrunt och kan behövas underhållas. Patrick jobbar idag så skulle Vara så typiskt om den börjar idag. Haha

2011-08-29 @ 07:28:54
Postat av: sara

vilken fin bild, han är så fin<3

2011-08-29 @ 16:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen