arga bettan

publicerat i Vardagsliv
Har tagit upp det här nån gång förut i bloggen, men jag blir så irriterad ibland, så jag måste bara ta upp det igen, så folk kanske fattar?!

Varför lämnar ni fram knöggliga, ihopvikta sedlar?
Det tar ju bara längre tid om jag ska stå där och vika upp pengarna. När någon lämnar fram ihopvikta sedlar så brukar jag vika upp dem extra långsamt, så de fattar att man INTE ska lämna fram dem så.

När ni ska handla tex en chokladbit och några tidningar, sen fungerar inte erat kort, eller så kom ni på att ni inte har råd, varför lägger ni inte tillbaks grejerna efter er?!
Sjukt egentligen att folk inte har vett i skallen och förstår att man kanske ska lägga tillbaks grejerna efter sig. Hur ser det ut egentligen, bara går därifrån med grejerna kvar på disken när det är massa kunder bakom er? Nej fy skäms!

Bara för att ni är 18 år, så behöver ni inte visa leg när ni köper tobak?
Jo, det behöver ni visst det. Tills ni fyller 25 år ska ni visa leg om expediten ber om det. Jag är 21 år gammal, och jag får fortfarande visa leg. Jag tar alltid upp legitimationen innan jag ska betala, ifall de skulle fråga om det.

Slänger ni pengar hemma också?
Många människor, speciellt lite äldre då, slänger bara fram pengarna på disken. Även också om jag sträcker fram min hand för att de ska lägga pengarna i HANDEN. Det tar bara extra tid för mig att plocka upp varenda liten krona från disken, som du egentligen kunde ha lagt i min hand. Där sparar ni 20 sekunder! Tänk på det nästa gång. Extra jobbigt är det när kunder betalar typ 20 kr i mynt och bara slänger fram. Nej usch.

Säger ni 1 men menar 2?
"en röd level tack"
"Jaa. (går och hämtar)"
"eller jag mena 2 st"
"aa ok... (går tillbaks och hämtar en till)"

Kanske inte låter så jobbigt. Men händer det 10 ggr på ett jobbpass så blir det lite tjatigt till slut. Säg hur många ni ska ha direkt istället så blir det lättare för oss båda.

Nu var jag nog klar med denna lista. Jag har ju skrivit lite av detta förut i bloggen som sagt, men det skadar ju inte att ta upp det igen? Kan vara bra för er som handlar ofta.

Kommentarer
Postat av: jane

Ja det är rätt. På dom bara.......

2010-09-10 @ 23:06:21
Postat av: sara

Sträng expedit , oj, henne skulle inte jag vilja möta.....tänk om jag lägger pengarna fel/ ha ha haaaa

2010-09-11 @ 21:19:29
Postat av: kirch

aaah, stör mig också på sånt, t.ex om man står bakom och något sånt där händer.. palla att vissa ska va så efterblivna hah!

2010-09-12 @ 00:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen