sovmorgon

publicerat i Vardagsliv
Hundarna ligger fortfarande och sover, och jag har precis betalat massa räkningar. Fick ju in min lön idag. Nice, väldigt nice!

Fick ett par tusen mer i lön än vad jag brukar få i genomsnitt, så det är jag glad för. Men denna månad hade vi mer utgifter än vanligt också, så det går väl jämt upp kanske.

Får se ifall jag har råd med en Peak-jacka. Jag och Oskar var på Stadium igår och kollade lite jackor, och jag blev helt förälskad i peak-jackan. Och när jag vill ha något, så vill jag ha det direkt, utan att tänka efter ordentligt.
Om jag hade fått pengar igår så hade jag redan köpt jackan. Men för en gång skull ska jag nog ta och tänka efter lite. Med tanke på att jackan kostar nästan 4000 kr. Ni flög inte av stolen nu va?

Skitdyrt för en jacka kanske, men det här är riktig kvalité. Lär ju inte köpa en ny vinterjacka på flera år sen ifall jag köper den här.

Idag väntas jobb. 12-21. Sen efterlängtad helg!

Nu ska jag smörja in min tauering. Tog bort plasten nyss och tvättade den lite med tvål och vatten...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa jag flög nästan av stolen....4000 kr för en jacka? var inte du i Ullared nyss?? fanns det ingen där???

Vad står det på armen?

kram kram

2010-10-22 @ 09:02:02
Postat av: daniella

Ja, men den är värd pengarna kan jag säga! men annars, 4000 kan man ju ha roligare för. men jag vill inte frysa fittan av mig nu i vinter.



det står nosotros para simpre. /vi för alltid, på spanska. tanken är att alla goretti-barn ska göra den.

2010-10-22 @ 09:06:10
Postat av: daniella

Siempre menar jag.

2010-10-22 @ 09:06:46
Postat av: jane

Går det att "Knäppa" ihop jackan emellan benen??? Tatueringen ser fin ut redan....

2010-10-22 @ 10:00:37
Postat av: Anonym

haha din mormor är skön :D och en jacka för 4 tusen är för dyrt det vet du med egentligen .

2010-10-22 @ 13:46:59
URL: http://ellinorastamaria,blogg.se
Postat av: mamma

nee du går inte o köper en jacka för så dyra pengar hoppas jag.du kommer att tröttna på den ..tänk efter lite

2010-10-22 @ 18:27:17
Postat av: Madde

Va fin tattoon blev :) PÅ ett sätt är det ju en investering eftersom du troligtvis kommer kunna använda jackan i flera år, men samtidigt tror jag inte att en lång everest jacka är kallare och den kostar en fjärdedel av priset. Annars kan du ju kolla Ebay eller Tradera för där kan det ju finnas som "nytt" om du verkligen vill ha en sån. Jag köpte en vinterjacka här för 99:- haha. men den kommer va för kall i sverige dock, då får jag använda min tre år gamla everest som har dugit så länge :)

2010-10-22 @ 19:00:24
URL: http://hellomadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen