otur idag

publicerat i Vardagsliv
Otur?

Vi var på stan idag. Kom hem igen runt halv fyra. Jag hade planerat in att träna idag, så jag är hemma i en kvart och går sedan till stan igen.
Väl på Friskis anar jag att något inte är som det ska. Det är inget folk där knappt, och det stämde. Passet började ju inte förrän halv 6! Klantigt att inte kolla upp ordentligt innan, men jag var bombsäker. Hade ingen lust att vänta ännu en timma, så jag traskade hem igen.

Fasen att något sånt här händer när jag väl ska träna! Det jobbiga med att gå fram och tillbaks till stan hundra gånger på en dag är ju den här jävla isen och snön och blasket som ligger på gatorna. Höll ju på att slå ihjäl (och omkull) mig på väg till Friskis!
Så nu i skrivande stund är jag äntligen hemma igen. Passet börjar om 50 minuter så jag hinner ju fortfarande gå in till stan igen. Men, nej. Har gått fram och tillbaka idag så det räcker.

På tal om stan ja. Jag köpte mig ett par nya träningsskor för mina nästan sista pengar. Har inte köpt nya träningsskor på 2 år så det var väl på tiden. Det är ju liksom en investering. Inte så ofta man köper träningsskor, inte jag iallafall. Köpte även 3 kuddar från Indiska av mitt presentkort som jag fick när jag fyllde år. Förvånansvärt så hade jag inte handlat upp det än.




Och just det. Nu har äntligen boxern och våra kanaler kommit. FINALLY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen