s.k "jobbsjuk"

publicerat i Vardagsliv

Liten posare redan på den tiden.

God kvällers hörrni!
Hur står det till?

Jag är helt slut måste jag bara säga! Har jobbat hela dagen, och har precis duschat och fixat mig lite inför kvällen. Har ju också lett (säger man så?) pass på Friskis. Vi diskuterade att det är väldigt synd att jag ska dela torsdagarna med Helena. Jag vill ju ha varje vecka! Men så är det, ibland får man ställa upp, så jag hoppas att någon vänlig själ ställer upp för mig nästa termin, för då vill jag ha en bra tid.

Jag kom och tänka på en sak på jobbet förut. Kanske är det jag som har blivit "jobbsjuk" som kanske bara tänker på detta som jag ska skriva.

När ni betalar, inte fan slänger ni väl bara fram pengarna på disken? Det hoppas jag iallafall inte att ni gör, för då är ni väldigt ohyfsade.
Det är nästan det värsta jag vet, när en kund bara slänger fram pengar på disken, istället för att ge dem till mig i handen. Det ALLRA värsta är när jag till och med STRÄCKER FRAM HANDEN för att ta emot pengarna, oså vips så hamnar de på disken?! De kan väl inte vara blinda så att de inte ser min lilla hand där, eller vad är det frågan om? Mer vett i skallen till folket!

En annan grej som jag retar mig väldigt mycket på är när det är tänkt att någon ska köpa något, tex en tidning, och sen blir det så att den inte ska ha tidningen sen, kanske pga av den inte hade råd, så lägger den personen inte tillbaka tidningen efter sig? Det är väl också ohyfsat? Man kan väl åtminstone fråga ifall man ska gå tillbaks med tidningen, eller? Det har hänt massa gånger att folk gör så, och hur kul är det ifall någon har plockat på sig massa varor, typ läsk och godis och tidningar, som den sen inte ska ha, som den låter ligga kvar på disken, och så kommer det massa kunder bakom, så tar det tid att plocka bort skiten från disken för mig också.

Vad tycker ni? Har ni någon vett i skallen? Jag vill veta! Är det jag som har blivit "jobbsjuk" eller har jag faktiskt rätt?

Kommentarer
Postat av: holy kirch

du har rätt! HATAR folk som gör sådär, och då jobbar ja inte ens i butik.. så jävla pinsamt av folk

2010-06-22 @ 18:55:48
URL: http://holykirch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen