viktnojan

publicerat i Vardagsliv
Jag har ju alltid hållt på och tjatat om min vikt och mina extra kilon. (Gjorde det även när jag var som smalast och vägde 56 kg, då var jag fortfarande inte nöjd). Man är ju fanimej aldrig nöjd?!



Det här är en bild på PLUSZIZE-MODELLER, visst är det sjukt?
Enligt mig är de Normala. För lite fett måste man ju ha på kroppen. När jag ser den bilden kan jag nästan jämföra dem med mig själv, och då borde jag ju vara nöjd, men icke. Det är nog insmörjt i alla tjejer att man ska vara pinnsmal för att se OK ut. Men det är ju fel! När ska vi fatta att alla är olika? Alla kan inte vara smala. Det är inte meningen..

Idealet på hur kvinnors kroppar ska se ut måste ändras! Iallafall ändras till att det finns olika former. Inte bara ett streck!



Allt handlar om att vara nöjd med hur man själv ser ut, och hitta sin rätta vikt och kroppsform. Jag tror inte att jag är skapt för att väga den vikten jag gör idag, för normalviktig är jag inte. Men det är för att jag inte kan låta bli alla godsaker som livet ger. Kan ju inte leva utan det :)
Men som sagt, lite fett ska man faktiskt ha.

Nu blev jag pepp på att träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen