13 jan, 09

publicerat i Vardagsliv
Förkylningen sitter i, vet inte vad den vill mig, men den vill inte försvinna iallafall. Den trivs hos mig. Trivs att göra mig snorig och trött. Kan ju vara kul för den, men inte för mig. Det är jättejobbigt att vakna flera gånger per natt och behöva ta nässpray. Plus att jag blir helt torr i halsen och munnen då, eftersom jag andas med munnen istället för näsan.

Men nu ska jag inte klaga. Trots förkylningen så är jag ju frisk och har en frisk familj. Ska vara glad för det jag har :)

Milton och jag kom hem för en stund sedan. Vi har sovit ute i Kimstad inatt. Oskar är på jobbet några timmar.
Jag funderar på att fråga någon av mina kollegor om de kan byta med mig så jag slipper jobba imorgon. Går det inte så måste jag ju, men det är fruktansvärt jobbigt att jobba när jag mår så här i näsan alltså. MEN.. ska inte klaga på det heller egentligen. Jag ska vara glad att jag har ett jobb iallafall. Så svårt att få nuförtiden. Hoppas det vänder så alla arbetslösa kan få arbeta, och de som arbetar och vantrivs på jobbet kan få byta jobb.
Det vore väl nåt?

En månad kvar, sen värme för hela slanten. OM jag längtar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen