9 feb, 10

publicerat i Vardagsliv
Halloj!

Vilken otur jag hade idag då! Efter jobbet skulle Alex med mig till polisstationen för att jag skulle hämta ut mitt pass. Alex skulle komma till mitt jobb lagom tills jag slutade, men han kom inte. Han blev försenad. Jag var nämligen skitbnervös över att använda det nya kortet på bussen för första gången. Visste ju inte hur man gjorde, och tänkte få lite hjälp av Alex. Jag blev tvungen att åka ensam upp till polisen. När jag kommer dit är det som tur ingen före mig i kön, så det gick fort. Grejen är den att man var tvungen att ta med det gamla passet för att kunna hämta ut det nya. Hade jag med det gamla? Nej. OTUR! Åkte alltså upp till polisstationen i onödan. Låter ju inte så jobbigt kanske, men det är det för mig. Åker inte kommunalt så ofta längre eftersom jag bor inne i stan.

Så.. imorgon är jag ledig, så då ska jag ta spårvagnen upp till stationen igen. All by myself. Har även tvättid imorgon klockan fyra. Sen hade jag någonting planerat imorgon, vad var det? Jag har glömt bort. Inte så värst kul, tänkt om det är någonting jätteviktigt?!

Alexander är ju här nu. Han sitter och spelar, och jag har precis storstädat. Sista rycket nu innan resan. Så det är fint när man kommer hem. Har dammsugit, torkat golven, dammat och torkat av alla ytor. Bara att göra rent i toaletten kvar, men det sparar jag till Oskar.
Jag klarar inte av det, får liksom kväljningar. Hur ska jag kunna torka mina barn i röven och inte tala om deras spyor sen? Usch!!


Kommentarer
Postat av: madde

du hade planerat att hålla tummarna för mig imorn!

2010-02-09 @ 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen